Pricing and Which One to Buy
After driving two of the three available powertrains, we’d suggest sticking with the entry-level turbocharged four-cylinder GLE350 model. Despite the fact that it’s the lowest-powered option, it moves the GLE-class along with enough authority to satisfy most drivers—and returned the best fuel economy in our testing. Since we’re saving our hard-earned dollars by going with the base model, we’d allow ourselves to splurge on the Premium package (Burmester audio system, 360-degree camera, and a 115-volt household-style power outlet) and the Warmth and Comfort package (heated front armrests and upper door panels). We’d also add heated seats in the second row and four-zone automatic climate control, both of which are standalone options.
Interior, Comfort, and Cargo
Fine materials such as genuine leather, woods, and metals impart a sense of true luxury, but they also add a pretty penny to the bottom line. Not only can the front seats be heated, but the armrests and center-console lid can, too, quickly taking the chill out of a frigid winter morning. The spacious interior can now be outfitted with an optional third row of seats—which in and of itself is a tad snug for adults—and features modern Mercedes technology found in the company’s latest luxury sedans. With the optional third row of seats stowed, we fit 11 carry-on suitcases in the cargo hold. With all seats folded to their flat positions, the GLE-class offers room for up to 26 carry-ons. The rival X5 matches the Mercedes in both metrics, but other competitors such as the more coupe-like Audi Q8 held far fewer.
Комплектации и цены
Как уже было сказано ранее, этот немецкий премиальный кроссовер среднего размера продается на территории России в трех основных комплектациях. Оснащение модификаций отличается не столь сильно, а разница обусловлена в основном лишь используемой силовой частью. На данный момент стоимость автомобиля варьируется в диапазоне от 4 690 000 до 9 800 рублей. Авто можно купить в версиях — Premium, Sport и AMG.
Premium
Эту комплектацию роскошного немецкого автомобиля можно назвать базовой, но только лишь условно, так как она не сильно отличается в плане оборудования от других вариаций. Продается такая версия за 4 690 000 и 4 990 000 в серии Plus. Здесь используются 2,0-литровый дизель на 194 лошадиные силы и 2,0-литровый гибрид на 197 л.с. Производителем предусмотрены такие опции, как:
- система старт-стоп;
- поддержка ручного переключения передач;
- гидроусилитель рулевого управления;
- алюминиевые диски на 17 дюймов;
- электронный стояночный тормоз;
- светодиодная головная оптика;
- боковые зеркала с электроприводом и электроподогревом;
- электропривод крышки багажного отделения;
- рейлинги на крыше автомобиля;
- мультифункциональное рулевое колесо;
- многофункциональный экран на 5,5 дюймов на приборной панели;
- кнопка для запуска двигателя автомобиля;
- кожаная обивка салона;
- разделительные центральные подлокотники спереди и сзади;
- электропривод передних кресел;
- электроподогрев сидений первого ряда;
- электростеклоподъемники спереди и сзади;
- блок для управления передними фарами;
- подушки безопасности — спереди, боковые, шторки и коленные;
- круиз-контроль;
- система контроля давления в шинах;
- датчики парковки спереди и сзади;
- интеллектуальная система помощи при парковке;
- функция мониторинга усталости водителя;
- раздельный двухзонный климат-контроль;
- мультимедийная система с 10,25-дюймовым сенсорным экраном;
- камеры кругового обзора;
- самозатемняющееся зеркало заднего вида.
Кроме того, в оснащение входит декоративная подсветка салона, зеркала в солнцезащитных козырьках, неполноразмерное запасное колесо и шторка в багажном отделении.
Sport
Вторая по стоимости вариация немецкого кроссовера Mercedes GLC 2021, которая также представлена в серии Plus. Стоимость комплектации — 5 360 000 и 5 470 000 рублей. Оснащается автомобиль двумя на выбор силовыми агрегатами. Речь идет про 2,0-литровый турбодизель на 245 л.с. и про 2,0-литровый гибрид с отдачей в 249 «лошадей». Автомобиль получил такие опции, как штатная сигнализация, встроенная система навигации, электрообогрев рулевого колеса, система бесключевого доступа в салон авто.
AMG
Эту модификацию немецкого автомобиля можно назвать как топовой, так и полностью отдельной. Стоит модель в таком исполнении 6 630 000 и 9 800 000 рублей в зависимости от выбранной силовой части. На авто ставится гибридный мотор на 3,0 или на 4,0 литра. Только в этой серии предусмотрена роботизированная КПП. Имеются такие опции, как:
- датчики дождя, света и наружной температуры воздуха;
- заводская тонировка салона;
- теплозащитное остекление;
- цифровая приборная панель с экраном на 12,3 дюйма;
- дистанционный запуск двигателя;
- декоративные вставки, имитирующие карбон;
- электропривод передних кресел с функцией памяти;
- спортивная подвеска;
- декоративный AMG-стайлинг.
Стоит отметить, что в такой модификации, несмотря на высокую стоимость, не предусмотрены определенные функции, которыми можно дополнить транспортное средство за отдельную плату. К примеру, потенциальный покупатель может выбрать авто с панорамной крышей и люком.
Привод
Полный привод (4х4)
Количество передач (автоматическая коробка передач)
9 G-TRONIC
Передние тормоза
Дисковые вентилируемые
Задние тормоза
Дисковые вентилируемые
ABS
да
Тип рулевого управления
Рулевая рейка
Усилитель рулевого управления
Электроусилитель
Child seat anchors
Applies to 2020-23 models
Overall evaluation |
G |
Vehicle trim | GLE 350 |
Seat type | leather |
This vehicle has 2 rear seating positions with complete child seat attachment (LATCH) hardware.
It has 1 additional seating position with a tether anchor only.
Overall evaluation |
G |
Vehicle trim | GLE 350 |
Seat type | leather |
123
G | Good |
A | Acceptable |
M | Marginal |
P | Poor |
Seating positions that rely on borrowed lower anchors or have only a tether anchor available are not rated. | |
thether anchor symbol | Tether anchor |
lower anchor symbol | Lower anchors |
Lower anchor(s) can be borrowed from adjacent positions(s) | |
No hardware available |
Details by seating position
1 | |
---|---|
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
no other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
not too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
easy to maneuver around anchors | |
2 | |
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
no other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
none available | |
3 | |
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
no other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
not too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
easy to maneuver around anchors |
Technical measurements for this test
Seat position 21
3
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | Yes |
Depth | Visible |
Force (lbs) | |
Clearance angle (degrees) | 88 |
Lower anchor B | |
Open access rated | Yes |
Depth | Visible |
Force (lbs) | |
Clearance angle (degrees) | 83 |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | Yes |
Seat position 22
2
Lower anchor A | |
---|---|
No lower latch for this seat position | |
Lower anchor B | |
No lower latch for this seat position | |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | Yes |
Seat position 23
1
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | Yes |
Depth | Visible |
Force (lbs) | |
Clearance angle (degrees) | 88 |
Lower anchor B | |
Open access rated | Yes |
Depth | Visible |
Force (lbs) | |
Clearance angle (degrees) | 87 |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | Yes |
Small overlap front: passenger-side
Rating applies to 2020-23 models
Tested vehicle: 2020 Mercedes-Benz GLE 450 4-door 4wd
The Mercedes-Benz GLE-Class was redesigned for the 2020 model year. Passenger-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Mercedes-Benz as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | A |
Passenger restraints and dummy kinematics | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on passenger side
Test ID | VTP1920 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 8 |
Footrest (cm) | 14 |
Right toepan (cm) | 11 |
Center toepan (cm) | 8 |
Rocker panel lateral average (cm) | 2 |
Upper occupant compartment | |
Center dash (cm) | 1 |
Upper hinge pillar max (cm) | 7 |
Upper dash (cm) | 6 |
Right lower dash (cm) | 6 |
Passenger injury measures
Test ID | VTP1920 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 202 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.5 |
Extension bending moment (Nm) | 12 |
Maximum Nij | 0.27 |
Chest maximum compression (mm) | 23 |
Femur (kN) | |
Left | 1.6 |
Right | 1.4 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 3 |
Right | 5 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.47 |
Right | 0.61 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 4.3 |
Right | 3.8 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 59 |
Right | 83 |
Driver injury measures
Test ID | VTP1920 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 102 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 0.5 |
Extension bending moment (Nm) | 7 |
Maximum Nij | 0.17 |
Chest maximum compression (mm) | 24 |
Femur (kN) | |
Left | 0.8 |
Right | 0.3 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 1 |
Right | 1 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.26 |
Right | 0.19 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 1.4 |
Right | 1.4 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 36 |
Right | 36 |
Динамика и расход
Оценивая динамические характеристики автомобиля и его прожорливость в плане потребления топлива на 100 километров пробега в смешанном цикле, нужно понимать, что все напрямую зависит от выбранного силового агрегата и комплектации. К примеру, до первой сотни такой кросс разгоняется за 3,8 – 7,9 секунд в зависимости от модификации. Если говорить про максимальную скорость кроссовера, то она ограничивается отметками в 210 – 250 км/ч. Что касается прожорливости двигателей, то в дизельных вариациях на сто км пути в смешанном цикле будет уходить 5,4 – 5,9 литров горючей смеси.
Если брать во внимание авто с гибридными установками, то здесь расход иной, а именно — 7,4/12,4 литра на каждые 100 км пробега. При этом, все указанные показатели достигаются только при оптимальных условиях, и далеко не всем автомобилистам удастся придерживаться подобных результатов
Независимо от выбранной версии авто в полной мере соответствует требованиям экологического стандарта Евро-6. В версиях с гибридными установками в качестве основного топлива используется бензин марки АИ-95. Для серий AMG необходимо использовать бензин АИ-95 марки Premium.
Small overlap front: driver-side
Rating applies to 2020-23 models
Tested vehicle: 2020 Mercedes-Benz GLE 450 4-door 4wd
The Mercedes-Benz GLE-Class was redesigned for the 2020 model year. Driver-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Mercedes-Benz as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTN1910 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 3 |
Footrest (cm) | 15 |
Left toepan (cm) | 15 |
Brake pedal (cm) | 10 |
Parking brake (cm) | |
Rocker panel lateral average (cm) | 2 |
Upper occupant compartment | |
Steering column | |
Upper hinge pillar max (cm) | 2 |
Upper dash (cm) | 2 |
Lower instrument panel (cm) | 2 |
Driver injury measures
Test ID | VTN1910 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 235 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.2 |
Extension bending moment (Nm) | 5 |
Maximum Nij | 0.20 |
Chest maximum compression (mm) | 28 |
Femur (kN) | |
Left | 1.9 |
Right | 1.3 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 3 |
Right | 1 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.42 |
Right | 0.42 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 2.8 |
Right | 3.8 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 133 |
Right | 82 |
Side: original test
Rating applies to 2020-23 models
Tested vehicle: 2020 Mercedes-Benz GLE 450 4-door 4wd
The Mercedes-Benz GLE-Class was redesigned for the 2020 model year. Side ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Mercedes-Benz as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Driver head protection | G |
Rear passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Rear passenger head protection | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTS1915 |
---|---|
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) | -21.0 |
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline. |
Driver injury measures
Test ID | VTS1915 |
---|---|
Head HIC-15 | 37 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.8 |
Compression (kN) | 0.2 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 25 |
Lateral force (kN) | 0.8 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 36 |
Average deflection (mm) | 32 |
Maximum deflection rate (m/s) | 4.27 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.50 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 1.0 |
Acetabulum force (kN) | 1.8 |
Combined force (kN) | 2.5 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.6 |
L-M moment (Nm) | 72 |
A-P moment (Nm) | 18 |
Passenger injury measures
Test ID | VTS1915 |
---|---|
Head HIC-15 | 74 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.2 |
Compression (kN) | 0.3 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 5 |
Lateral force (kN) | 0.4 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 11 |
Average deflection (mm) | 9 |
Maximum deflection rate (m/s) | 1.10 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.05 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 1.2 |
Acetabulum force (kN) | 0.6 |
Combined force (kN) | 1.8 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.6 |
L-M moment (Nm) | 43 |
A-P moment (Nm) | 20 |
Overview
As the spiritual successor to the original M-class SUV, the 2021 Mercedes-Benz GLE-class is a rolling technology showpiece that offers a spacious, family-friendly cabin and legit off-road credentials to boot. Three different powertrains are offered, starting with a turbocharged four-cylinder in the GLE350 and graduating to a turbocharged inline-six in the GLE450 and a twin-turbo V-8 in the top-dog GLE580. Myriad extras are available on the GLE-class—including an adjustable air suspension that features a bouncing mode to help the SUV free itself from deep sand or mud—but these options can add up in a hurry. And while most buyers won’t venture too far off the beaten path, it’s a luxury in and of itself to know that you can if you want to. For the everyday driver, the GLE-class’s cabin is spacious, luxurious, and comfortable, while the exterior styling transmits a signal of wealth and status that buyers expect of any car sporting the three-pointed star on its grille.
Дизайн
Как и в случае с любым другим автомобилем этой немецкой марки, сильной стороной кроссовера является его продуманный и проработанный до мелочей дизайн. Кросс привлекательно смотрится внутри и снаружи. У модели практически нет серьезных соперников в этом плане, и большинству современных автолюбителей приходится по вкусу экстерьер и интерьер. Больше всего, авто выделяется лицевой частью с мощной решеткой радиатора, где преобладает изобилие хрома. Кроме того, приятные эмоции вызывает головная оптика, которая дополняет эффектный стиль. Ну и разумеется, нельзя не выделить мощный подбородок на переднем бампере, который задает всю брутальность кроссоверу.
Если обратить внимание на салон автомобиля, то он выполнен с максимальным акцентом на роскошь. В салоне практически нет элементов, которые могли бы вызвать негативные эмоции
Все выполнено в традиционном стиле Mercedes-Benz с использованием дорогостоящих материалов и детальной проработки.
Снаряженная масса
1760 кг
Багажное пространство — минимум
550 л
Багажное пространство — максимум
1600 л
Объем топливного бака
50 л
Длина
4655 мм
Ширина
1890 мм
Высота
1644 мм
Колесная база
2873 мм
Warranty and Maintenance Coverage
Whereas BMW and Volvo include three years of maintenance in the price of any new X5 or XC90, Mercedes offers zero complimentary maintenance. As far as warranty policies go, the GLE-class’s standard offerings are among the most basic in the luxury-car marketplace.
- Limited warranty covers 4 years or 50,000 miles
- Powertrain warranty covers 4 years or 50,000 miles
- No complimentary scheduled maintenance
Specifications
Specifications
2020 Mercedes GLE350 4Matic
VEHICLE TYPE
front-engine, all-wheel drive, 5-passenger, four-door wagon
PRICE AS TESTED
$71,835 (base price: $57,195)
ENGINE TYPE
turbocharged and intercooled DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injection
Displacement: 1991 cc; Power: 255 hp @ 6100 rpm; Torque: 273 lb-ft @ 1800 rpm
TRANSMISSION
9-speed automatic
CHASSIS
Suspension (F/R): control arms/multilink
Brakes (F/R): 13.0-in vented disc/13.0-in disc
Tires: Michelin Primacy Tour A/S F: 275/45ZR-21 107H M+S MO, R: 315/40ZR-21 111H M+S MODIMENSIONS
Wheelbase: 117.9 in
Length: 194.3 in
Width: 76.7 in
Height: 70.7 in
Passenger volume: 111 cu ft
Cargo volume: 33 cu ft
Curb weight: 4794 lb
C/DTEST RESULTS
Rollout, 1 ft: 0.3 sec
60 mph: 6.6 sec
100 mph: 19.2 sec
Rolling start, 5–60 mph: 7.7 sec
Top gear, 30–50 mph: 4.0 sec
Top gear, 50–70 mph: 5.6 sec
¼-mile: 15.1 sec @ 91 mph
Top speed (governor limited): 128 mph
Braking, 70–0 mph: 169 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g
C/DFUEL ECONOMY
Observed: 19 mpg
75-mph highway driving: 25 mpg
Highway range: 560 miles
EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 22/19/26 mpg
2020 Mercedes-Benz GLE450 4Matic
VEHICLE TYPEfront-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door hatchback
PRICE AS TESTED$80,955 (base price: $61,150)
ENGINE TYPEturbocharged and intercooled DOHC 24-valve 3.0-liter inline-6, 362 hp, 369 lb-ft + AC motor, 21 hp, 184 lb-ft (combined system, 362 hp, 369 lb-ft; 0.9-kWh lithium-ion battery)
TRANSMISSION9-speed automatic
CHASSISSuspension (F/R): multilink/multilinkBrakes (F/R): 14.8-in vented disc/13.6-in vented discTires: Cooper Discoverer SRX LE, 275/50R20 109H M+S MO
DIMENSIONSWheelbase: 117.9 in Length: 194.3 in Width: 76.7 inHeight: 70.7 in Passenger volume: 111 cu ft Cargo volume: 33 cu ftCurb weight: 5151 lb
C/D TEST RESULTSZero to 60 mph: 5.3 secZero to 100 mph: 13.9 secRolling start, 5–60 mph: 6.0 secTop gear, 30–50 mph: 3.2 secTop gear, 50–70 mph: 4.4 secStanding ¼-mile: 13.9 sec @ 100 mphTop speed (governor limited): 129 mphBraking, 70–0 mph: 175 ftRoadholding, 300-ft-dia skidpad*: 0.82 g*stability-control-inhibited
C/D FUEL ECONOMYObserved: 17 mpg75-mph highway driving: 23 mpg Highway range: 510 milesEPA FUEL ECONOMYCombined/city/highway: 21/19/24 mpg
Front crash prevention: vehicle-to-pedestrian (day)
Ratings are given for 2 different systems available on this vehicle.
optional Active Brake Assist with Cross-Traffic Function
This rating applies to 2020-23 models of the following trim lines: GLE 350 trim equipped with Driver Assistance Package 2 package, GLE 450 trim equipped with Driver Assistance Package 2 package
Superior
Superior
with optional equipment
- In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
- In the 25 mph IIHS test, impact speed was reduced by 14 mph.
- In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
- In the 25 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
Parallel adult
- In the 25 mph IIHS test, impact speed was reduced by 24 mph.
- In the 37 mph IIHS test, impact speed was reduced by 33 mph. A warning was issued 2.1 seconds before impact.
This rating applies to all 2020-23 models
Basic
Basic
Parallel adult
- In the 25 mph IIHS test, this vehicle failed to slow.
- In the 37 mph IIHS test, this vehicle failed to slow. A warning was issued 0 seconds before impact.
Начало продаж
Так как многие российские автолюбители заинтересованы в покупке качественного и продуманного автомобиля, соответствующего премиальному классу, немецкая компания Mercedes-Benz быстрыми темпами расширяет модельный ряд. Ярким примером, как раз, и выступает кроссовер Mercedes GLC 2021, который появился на отечественном рынке только в июне 2015 года, и с того момента уже успел получить обновление. Сейчас потенциальным покупателям доступно транспортное средство первого поколения в рестайлинговой версии. Впервые такую модель показали в апреле 2019 года, а свободные продажи начались через два месяца.
Стоимость обслуживания
Особенность немецких автомобилей марки Mercedes-Benz заключается в том, что они дополнительно к высокой стоимости, предусматривают дорогостоящее обслуживание, если обращаться на прямую к официальному дилеру. Более того, внушительная сумма за ТО на практике оказывается завышенной искусственно, так как часть суммы берется просто за бренд. Будущему автовладельцу необходимо взять на вооружение информацию о том, что содержать такую модель дорого. К примеру, за рядовое обслуживание придется платить не менее 30 тысяч рублей. Если же в рамках, ТО нужно поменять что-то более серьезное, то здесь расценки и вовсе могут исчисляться сотнями тысяч рублей.
Moderate overlap front: original test
Rating applies to 2020-23 models
Tested vehicle: 2020 Mercedes-Benz GLE 450 4-door 4wd
The Mercedes-Benz GLE-Class was redesigned for the 2020 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Mercedes-Benz as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Leg/foot, left | G |
Leg/foot, right | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTF1913 |
---|---|
Footwell intrusion | |
Footrest (cm) | 1 |
Left (cm) | 1 |
Center (cm) | 2 |
Right (cm) | 1 |
Brake pedal (cm) | 2 |
Instrument panel rearward movement | |
Left (cm) | |
Right (cm) | |
Steering column movement | |
Upward (cm) | -4 |
Rearward (cm) | -9 |
A-pillar rearward movement (cm) |
Driver injury measures
Test ID | VTF1913 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 158 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.1 |
Extension bending moment (Nm) | 15 |
Maximum Nij | 0.23 |
Chest maximum compression (mm) | 32 |
Legs | |
Femur force — left (kN) | 0.9 |
Femur force — right (kN) | 0.5 |
Knee displacement — left (mm) | 3 |
Knee displacement — right (mm) | 1 |
Maximum tibia index — left | 0.59 |
Maximum tibia index — right | 0.46 |
Tibia axial force — left (kN) | 2.2 |
Tibia axial force — right (kN) | 2.2 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 52 |
Right | 45 |
Технические характеристики
Прежде чем углубиться в основные подробности по этому автомобилю, стоит рассмотреть основные технические характеристики, а также оценить силовую часть кроссовера, которая представлена сразу шестью разными силовыми агрегатами различного типа, а именно:
- 2,0-литровый турбодизельный мотор, способный генерировать 194 лошадиных силы и 400 Нм крутящего момента;
- 2,0-литровый дизель с турбокомпрессором на 245 «лошадей», а также 500 Нм крутящего момента;
- 2,0-литровая гибридная установка с бензиновой турбированной основой на 197 л.с. и 320 Нм тяги;
- 2,0-литровый бензиновый мотор с дополнительным электродвигателем и турбиной на 249 л.с. и 370 Нм крутящего момента;
- 3,0-литровый бензиновый мотор с турбокомпрессором на 390 лошадиных сил и 520 Нм крутящего момента;
- 4,0-литровая гибридная силовая установка с основным бензиновым турбомотором на 510л.с. и 700 Нм крутящего момента.
Стоит отметить, что последние два силовых агрегата используются только в модификациях Mercedes GLC 2021 AMG, где также применяется 9-ступенчатая роботизированная трансмиссия. С остальными моторами используется 9-скоростной автомат. Модель представлена в полноприводных версиях и имеет следующие размеры:
- длина — 4 655/4 682 мм;
- ширина — 1 890 мм;
- высота — 1 644 мм;
- колесная база — 2 873 мм;
- дорожный просвет — 123 – 181 мм;
- снаряженная масса — 1 805/2 030 кг (зависит от выбранной версии).
Стоит отметить, что немецкий премиальный кроссовер Mercedes-Benz GLC 2021 может похвастаться просторным отделением, в котором вполне можно разместить до 550 литров груза. Если же сложить задние пассажирские сидения, то этот показатель увеличивается почти в три раза.
Расход топлива (город)
5,9-6,2 л
Расход топлива (трасса)
4.9-5.0 л
Расход топлива (смешанный)
5,2-5,4 л
Тип топлива
Дизель
Разгон 0-100 км/ч
7.9 с
Максимальная скорость
215 км/ч
Мощность
194 л.с.
Крутящий момент
400 Нм при 1950 об / мин.
Расположение двигателя
Переднее, продольное
Объем двигателя
1950 см 3
Количество цилиндров
4
Положение цилиндров
Рядное
Количество клапанов на цилиндр
4
Топливная система
Дизель Commonrail
Турбина
Турбокомпрессор, Интеркулер
Front crash prevention: vehicle-to-vehicle
Ratings are given for 2 different trim variations available on this vehicle.
Standard Active Brake Assist
Overall evaluation
Applies to 2020-23 models
Superior
Superior
- This system meets the requirements for forward collision warning.
- In the 12 mph IIHS test, impact speed was reduced by 10 mph.
- In the 25 mph IIHS test, impact speed was reduced by 14 mph.
Overall evaluation
Applies to 2020-23 models
Superior
Superior
with optional equipment
- This system meets the requirements for forward collision warning.
- In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
- In the 25 mph IIHS test, impact speed was reduced by 21 mph.
Headlights
Ratings are given for 2 different headlight variations available on this vehicle.
Trim level(s)
-
GLE 350 trim equipped with Advanced Lighting package
-
GLE 450 trim equipped with Advanced Lighting package
Low-beam headlight type | LED projector |
---|---|
High-beam headlight type | LED projector |
Curve-adaptive? | Yes |
High-beam assist? | Yes |
Overall rating | G |
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination: |
car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamilluminationHigh-beam assist credit
Low beams On the straightaway, visibility was good on the left side of the road and fair on the right side. On curves, visibility was good in all 4 tests.
The low beams never exceeded glare limits.
High beams On the straightaway, visibility was good on both sides of the road. On curves, visibility was good in all 4 tests.
High-beam assist compensates for some limitations of this vehicle’s low beams on the straightaway and on the gradual left curve.
Technical measurements for this test
Trim level(s) |
|
---|---|
Low-beam headlight type | LED projector |
High-beam headlight type | LED projector |
Curve-adaptive? | Yes |
High-beam assist? | Yes |
Overall ratingApplies to 2020-23 models | G |
LOW BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) | Amount glare exceeded threshold |
---|---|---|
Straightaway right edge | 85.6 m | None |
Straightaway left edge | 63.0 m | None |
250m radius right curve, right edge | 88.6 m | None |
250m radius left curve, left edge | 66.5 m | None |
150m radius right curve, right edge | 69.2 m | None |
150m radius left curve, left edge | 60.7 m | None |
HIGH BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) |
---|---|
Straightaway right edge | 155.0 m |
Straightaway left edge | 158.2 m |
250m radius right curve, right edge | 90.1 m |
250m radius left curve, left edge | 98.9 m |
150m radius right curve, right edge | 70.6 m |
150m radius left curve, left edge | 75.5 m |
Trim level(s)
- GLE 350 trim
- GLE 450 trim
- GLE 580 trim
Low-beam headlight type | LED projector |
---|---|
High-beam headlight type | LED reflector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | No |
Overall rating | A |
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination: |
car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamillumination
Low beams On the straightaway, visibility was good on the left side of the road and fair on the right side. On curves, visibility was fair in all 4 tests.
The low beams never exceeded glare limits.
High beams On the straightaway, visibility was good on the right side of the road and fair on the left side. On curves, visibility was good on the gradual left curve, fair on both right curves and inadequate on the sharp left curve.
Technical measurements for this test
Trim level(s) |
|
---|---|
Low-beam headlight type | LED projector |
High-beam headlight type | LED reflector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | No |
Overall ratingApplies to 2020-21 models | A |
LOW BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) | Amount glare exceeded threshold |
---|---|---|
Straightaway right edge | 79.7 m | None |
Straightaway left edge | 60.4 m | None |
250m radius right curve, right edge | 63.5 m | None |
250m radius left curve, left edge | 57.3 m | None |
150m radius right curve, right edge | 52.8 m | None |
150m radius left curve, left edge | 48.3 m | None |
HIGH BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) |
---|---|
Straightaway right edge | 155.2 m |
Straightaway left edge | 133.6 m |
250m radius right curve, right edge | 75.0 m |
250m radius left curve, left edge | 75.5 m |
150m radius right curve, right edge | 57.7 m |
150m radius left curve, left edge | 53.4 m |
Статистика по странам
Страна | Январь | Февраль | Март | Апрель | Май | Июнь | Июль | Август | Сентябрь | Октябрь | Ноябрь | Декабрь | Всего |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Китай | 68412 | 43152 | 63272 | 62884 | 53298 | 43832 | 33638 | 31735 | 31399 | 56580 | 53128 | 56874 | 598204 |
США | 25268 | 20317 | 24651 | 24754 | 29145 | 24347 | 24977 | 20351 | 18419 | 20081 | 25101 | 31932 | 289343 |
Германия | 18098 | 17088 | 27673 | 22142 | 14753 | 17952 | 21785 | 14152 | 13884 | 18195 | 20856 | 21437 | 228015 |
Великобритания | 8980 | 5463 | 25356 | 11417 | 11759 | 11752 | 8796 | 6030 | 12505 | 9160 | 10255 | 7617 | 129090 |
Великобритания | 8980 | 5463 | 25356 | 11417 | 11759 | 11752 | 8796 | 6030 | 12505 | 9160 | 10255 | 7617 | 129090 |
Испания | 5308 | 5880 | 10386 | 8546 | 10306 | 8674 | 7494 | 4040 | 4564 | 6212 | 7032 | 9750 | 88192 |
Южная Корея | 5918 | 5707 | 7597 | 8430 | 7690 | 6828 | 7083 | 6734 | 6245 | 3623 | 3545 | 6752 | 76152 |
Австралия | 5496 | 6416 | 6770 | 5370 | 6088 | 8040 | 6002 | 4944 | 5160 | 5196 | 4444 | 4722 | 68648 |
Австралия | 5496 | 6416 | 6770 | 5370 | 6088 | 8040 | 6002 | 4944 | 5160 | 5196 | 4444 | 4722 | 68648 |
Италия | 5074 | 4386 | 6508 | 5547 | 5702 | 5304 | 4667 | 2136 | 3773 | 4237 | 4016 | 3415 | 54765 |
Япония | 3664 | 3938 | 6370 | 3213 | 4328 | 6063 | 4209 | 3726 | 5227 | 2421 | 3244 | 5324 | 51727 |
Бразилия | 3893 | 3468 | 4148 | 3760 | 4193 | 4811 | 4849 | 4925 | 3905 | 3860 | 3829 | 4330 | 49971 |
Россия | 3076 | 3880 | 4802 | 4291 | 4161 | 4452 | 3788 | 3257 | 3419 | 3184 | 3166 | 3373 | 44849 |
Швеция | 3688 | 3596 | 6848 | 3764 | 3984 | 4228 | 2122 | 2678 | 2778 | 2736 | 2852 | 2972 | 42246 |
Швеция | 3688 | 3596 | 6848 | 3764 | 3984 | 4228 | 2122 | 2678 | 2778 | 2736 | 2852 | 2972 | 42246 |
Канада | 2340 | 1720 | 5072 | 2820 | 3340 | 3238 | 3140 | 3260 | 3292 | 3030 | 2690 | 2298 | 36240 |
Бельгия | 3758 | 2612 | 3907 | 3120 | 2977 | 3490 | 2781 | 2520 | 2290 | 2763 | 2521 | 2341 | 35080 |
Бельгия | 3758 | 2612 | 3907 | 3120 | 2977 | 3490 | 2781 | 2520 | 2290 | 2763 | 2521 | 2341 | 35080 |
Дания | 2460 | 2642 | 3502 | 2694 | 2984 | 3276 | 2342 | 2618 | 2600 | 2084 | 3366 | 2996 | 33564 |
Турция | 1132 | 1398 | 2880 | 2066 | 1936 | 3008 | 1480 | 2220 | 1380 | 860 | 1474 | 1664 | 21498 |
Австрия | 996 | 1439 | 1676 | 1993 | 1494 | 1779 | 1539 | 1526 | 1328 | 1771 | 1456 | 1379 | 18376 |
Финляндия | 2094 | 1290 | 1784 | 1634 | 1586 | 1424 | 1166 | 1282 | 1178 | 1134 | 1062 | 882 | 16516 |
Мексика | 1128 | 903 | 842 | 1003 | 1287 | 1372 | 1143 | 751 | 1459 | 1602 | 1239 | 1022 | 13751 |
Норвегия | 1043 | 763 | 1426 | 1160 | 1201 | 1231 | 872 | 1366 | 998 | 799 | 1063 | 1559 | 13481 |
Аргентина | 1121 | 589 | 845 | 744 | 541 | 1151 | 988 | 1032 | 1108 | 985 | 810 | 1318 | 11232 |
Таиланд | 1052 | 983 | 1124 | 757 | 995 | 782 | 436 | 836 | 813 | 702 | 737 | 614 | 9831 |
Чехия | 840 | 625 | 915 | 948 | 950 | 944 | 731 | 658 | 494 | 499 | 618 | 654 | 8876 |
Чехия | 840 | 625 | 915 | 948 | 950 | 944 | 731 | 658 | 494 | 499 | 618 | 654 | 8876 |
Чили | 534 | 496 | 673 | 570 | 603 | 635 | 528 | 459 | 885 | 748 | 722 | 643 | 7496 |
Румыния | 465 | 473 | 603 | 678 | 681 | 709 | 615 | 694 | 550 | 527 | 479 | 488 | 6962 |
Люксембург | 529 | 384 | 576 | 461 | 374 | 419 | 489 | 361 | 333 | 448 | 368 | 383 | 5125 |
Ирландия | 964 | 751 | 519 | 372 | 284 | 102 | 882 | 309 | 375 | 333 | 158 | 73 | 5122 |
Греция | 384 | 330 | 482 | 575 | 484 | 556 | 501 | 294 | 190 | 277 | 363 | 377 | 4813 |
Колумбия | 251 | 290 | 340 | 320 | 236 | 518 | 312 | 405 | 338 | 266 | 264 | 227 | 3767 |
Израиль | 873 | 413 | 367 | 339 | 333 | 314 | 296 | 236 | 175 | 151 | 124 | 27 | 3648 |
Словакия | 178 | 180 | 236 | 253 | 285 | 326 | 291 | 268 | 262 | 242 | 242 | 244 | 3007 |
Новая Зеландия | 282 | 207 | 268 | 213 | 290 | 322 | 308 | 111 | 317 | 201 | 208 | 150 | 2877 |
Индонезия | 195 | 185 | 214 | 230 | 206 | 177 | 98 | 157 | 176 | 210 | 248 | 441 | 2537 |
Египет | 92 | 215 | 188 | 131 | 128 | 210 | 128 | 119 | 76 | 78 | 74 | 47 | 1486 |
Болгария | 83 | 102 | 114 | 103 | 78 | 82 | 99 | 119 | 81 | 84 | 75 | 61 | 1081 |
Словения | 93 | 56 | 69 | 56 | 92 | 131 | 69 | 44 | 82 | 70 | 68 | 87 | 917 |
Казахстан | 47 | 44 | 36 | 37 | 64 | 49 | 37 | 49 | 63 | 34 | 69 | 48 | 577 |
Филиппины | 42 | 42 | 61 | 25 | 40 | 49 | 40 | 23 | 89 | 50 | 46 | 67 | 574 |
Эстония | 52 | 39 | 53 | 59 | 56 | 66 | 42 | 35 | 40 | 45 | 44 | 36 | 567 |
Мьянма | 6 | 6 | 7 | 5 | 5 | 2 | 31 | ||||||
Всего | 183542 | 146015 | 228110 | 192275 | 182957 | 177289 | 154604 | 129675 | 135584 | 158795 | 165412 | 182349 | 2036607 |
Эксплуатация в городе и на бездорожье
Представленный в обзоре немецкий кроссовер премиального класса прекрасно подходит для эксплуатации в городе, а в некоторых модификациях и для уверенного передвижения по бездорожью. В данном случае, все зависит от клиренса автомобиля и установленной силовой части. К примеру, с роботизированными КПП в AMG пакетах выбираться на бездорожье глупо, по той простой причине, что модель обладает прекрасными динамическими характеристиками и не приспособлена к медленному перемещению по грязи или сугробам. Если брать в пример вариации с АКПП, то они чувствуют себя здесь более уверенно. Что касается передвижения по городу и на трассе, то здесь кросс чувствует себя максимально комфортно. Авто отличается прекрасной управляемостью, а также не замечает на своем пути мелкие искусственные неровности.