Mercedes-benz

Статистика продаж mercedes-benz за 2021 год по моделям и странам

Pricing and Which One to Buy

After driving two of the three available powertrains, we’d suggest sticking with the entry-level turbocharged four-cylinder GLE350 model. Despite the fact that it’s the lowest-powered option, it moves the GLE-class along with enough authority to satisfy most drivers—and returned the best fuel economy in our testing. Since we’re saving our hard-earned dollars by going with the base model, we’d allow ourselves to splurge on the Premium package (Burmester audio system, 360-degree camera, and a 115-volt household-style power outlet) and the Warmth and Comfort package (heated front armrests and upper door panels). We’d also add heated seats in the second row and four-zone automatic climate control, both of which are standalone options.

Interior, Comfort, and Cargo

Fine materials such as genuine leather, woods, and metals impart a sense of true luxury, but they also add a pretty penny to the bottom line. Not only can the front seats be heated, but the armrests and center-console lid can, too, quickly taking the chill out of a frigid winter morning. The spacious interior can now be outfitted with an optional third row of seats—which in and of itself is a tad snug for adults—and features modern Mercedes technology found in the company’s latest luxury sedans. With the optional third row of seats stowed, we fit 11 carry-on suitcases in the cargo hold. With all seats folded to their flat positions, the GLE-class offers room for up to 26 carry-ons. The rival X5 matches the Mercedes in both metrics, but other competitors such as the more coupe-like Audi Q8 held far fewer.

Комплектации и цены

Как уже было сказано ранее, этот немецкий премиальный кроссовер среднего размера продается на территории России в трех основных комплектациях. Оснащение модификаций отличается не столь сильно, а разница обусловлена в основном лишь используемой силовой частью. На данный момент стоимость автомобиля варьируется в диапазоне от 4 690 000 до 9 800 рублей. Авто можно купить в версиях — Premium, Sport и AMG.

Premium

Эту комплектацию роскошного немецкого автомобиля можно назвать базовой, но только лишь условно, так как она не сильно отличается в плане оборудования от других вариаций. Продается такая версия за 4 690 000 и 4 990 000 в серии Plus. Здесь используются 2,0-литровый дизель на 194 лошадиные силы и 2,0-литровый гибрид на 197 л.с. Производителем предусмотрены такие опции, как:

  • система старт-стоп;
  • поддержка ручного переключения передач;
  • гидроусилитель рулевого управления;
  • алюминиевые диски на 17 дюймов;
  • электронный стояночный тормоз;
  • светодиодная головная оптика;
  • боковые зеркала с электроприводом и электроподогревом;
  • электропривод крышки багажного отделения;
  • рейлинги на крыше автомобиля;
  • мультифункциональное рулевое колесо;
  • многофункциональный экран на 5,5 дюймов на приборной панели;
  • кнопка для запуска двигателя автомобиля;
  • кожаная обивка салона;
  • разделительные центральные подлокотники спереди и сзади;
  • электропривод передних кресел;
  • электроподогрев сидений первого ряда;
  • электростеклоподъемники спереди и сзади;
  • блок для управления передними фарами;
  • подушки безопасности — спереди, боковые, шторки и коленные;
  • круиз-контроль;
  • система контроля давления в шинах;
  • датчики парковки спереди и сзади;
  • интеллектуальная система помощи при парковке;
  • функция мониторинга усталости водителя;
  • раздельный двухзонный климат-контроль;
  • мультимедийная система с 10,25-дюймовым сенсорным экраном;
  • камеры кругового обзора;
  • самозатемняющееся зеркало заднего вида.

Кроме того, в оснащение входит декоративная подсветка салона, зеркала в солнцезащитных козырьках, неполноразмерное запасное колесо и шторка в багажном отделении.

Sport

Вторая по стоимости вариация немецкого кроссовера Mercedes GLC 2021, которая также представлена в серии Plus. Стоимость комплектации — 5 360 000 и 5 470 000 рублей. Оснащается автомобиль двумя на выбор силовыми агрегатами. Речь идет про 2,0-литровый турбодизель на 245 л.с. и про 2,0-литровый гибрид с отдачей в 249 «лошадей». Автомобиль получил такие опции, как штатная сигнализация, встроенная система навигации, электрообогрев рулевого колеса, система бесключевого доступа в салон авто.

AMG

Эту модификацию немецкого автомобиля можно назвать как топовой, так и полностью отдельной. Стоит модель в таком исполнении 6 630 000 и 9 800 000 рублей в зависимости от выбранной силовой части. На авто ставится гибридный мотор на 3,0 или на 4,0 литра. Только в этой серии предусмотрена роботизированная КПП. Имеются такие опции, как:

  • датчики дождя, света и наружной температуры воздуха;
  • заводская тонировка салона;
  • теплозащитное остекление;
  • цифровая приборная панель с экраном на 12,3 дюйма;
  • дистанционный запуск двигателя;
  • декоративные вставки, имитирующие карбон;
  • электропривод передних кресел с функцией памяти;
  • спортивная подвеска;
  • декоративный AMG-стайлинг.

Стоит отметить, что в такой модификации, несмотря на высокую стоимость, не предусмотрены определенные функции, которыми можно дополнить транспортное средство за отдельную плату. К примеру, потенциальный покупатель может выбрать авто с панорамной крышей и люком.

Привод
Полный привод (4х4)
Количество передач (автоматическая коробка передач)
9 G-TRONIC
Передние тормоза
Дисковые вентилируемые
Задние тормоза
Дисковые вентилируемые
ABS
да
Тип рулевого управления
Рулевая рейка
Усилитель рулевого управления
Электроусилитель

Child seat anchors

Applies to 2020-23 models

Overall evaluation

G

Vehicle trim GLE 350
Seat type leather

This vehicle has 2 rear seating positions with complete child seat attachment (LATCH) hardware.

It has 1 additional seating position with a tether anchor only.

Overall evaluation

G

Vehicle trim GLE 350
Seat type leather

123

G Good
A Acceptable
M Marginal
P Poor
Seating positions that rely on borrowed lower anchors or have only a tether anchor available are not rated.
thether anchor symbol Tether anchor
lower anchor symbol Lower anchors
Lower anchor(s) can be borrowed from adjacent positions(s)
No hardware available

Details by seating position

1
Tether anchor
easy-to-find location
no other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
not too deep in seat
not too much force needed to attach
easy to maneuver around anchors
2
Tether anchor
easy-to-find location
no other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
none available
3
Tether anchor
easy-to-find location
no other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
not too deep in seat
not too much force needed to attach
easy to maneuver around anchors

Technical measurements for this test

Seat position 21

3

Lower anchor A
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 88
Lower anchor B
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 83
Tether anchor
Location Middle seatback
Confusing hardware present Yes
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor Yes

Seat position 22

2

Lower anchor A
No lower latch for this seat position
Lower anchor B
No lower latch for this seat position
Tether anchor
Location Middle seatback
Confusing hardware present Yes
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor Yes

Seat position 23

1

Lower anchor A
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 88
Lower anchor B
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 87
Tether anchor
Location Middle seatback
Confusing hardware present Yes
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor Yes

Small overlap front: passenger-side

Rating applies to 2020-23 models

Tested vehicle: 2020 Mercedes-Benz GLE 450 4-door 4wd

The Mercedes-Benz GLE-Class was redesigned for the 2020 model year. Passenger-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Mercedes-Benz as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Passenger injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot A
Passenger restraints and dummy kinematics G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot G
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on passenger side

Test ID VTP1920
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm) 8
Footrest (cm) 14
Right toepan (cm) 11
Center toepan (cm) 8
Rocker panel lateral average (cm) 2
Upper occupant compartment
Center dash (cm) 1
Upper hinge pillar max (cm) 7
Upper dash (cm) 6
Right lower dash (cm) 6

Passenger injury measures

Test ID VTP1920
Head
HIC-15 202
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.5
Extension bending moment (Nm) 12
Maximum Nij 0.27
Chest maximum compression (mm) 23
Femur (kN)
Left 1.6
Right 1.4
Knee displacement (mm)
Left 3
Right 5
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.47
Right 0.61
Tibia axial force (kN)
Left 4.3
Right 3.8
Foot acceleration (g)
Left 59
Right 83

Driver injury measures

Test ID VTP1920
Head
HIC-15 102
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 0.5
Extension bending moment (Nm) 7
Maximum Nij 0.17
Chest maximum compression (mm) 24
Femur (kN)
Left 0.8
Right 0.3
Knee displacement (mm)
Left 1
Right 1
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.26
Right 0.19
Tibia axial force (kN)
Left 1.4
Right 1.4
Foot acceleration (g)
Left 36
Right 36

Динамика и расход

Оценивая динамические характеристики автомобиля и его прожорливость в плане потребления топлива на 100 километров пробега в смешанном цикле, нужно понимать, что все напрямую зависит от выбранного силового агрегата и комплектации. К примеру, до первой сотни такой кросс разгоняется за 3,8 – 7,9 секунд в зависимости от модификации. Если говорить про максимальную скорость кроссовера, то она ограничивается отметками в 210 – 250 км/ч. Что касается прожорливости двигателей, то в дизельных вариациях на сто км пути в смешанном цикле будет уходить 5,4 – 5,9 литров горючей смеси.

Если брать во внимание авто с гибридными установками, то здесь расход иной, а именно — 7,4/12,4 литра на каждые 100 км пробега. При этом, все указанные показатели достигаются только при оптимальных условиях, и далеко не всем автомобилистам удастся придерживаться подобных результатов

Независимо от выбранной версии авто в полной мере соответствует требованиям экологического стандарта Евро-6. В версиях с гибридными установками в качестве основного топлива используется бензин марки АИ-95. Для серий AMG необходимо использовать бензин АИ-95 марки Premium.

Small overlap front: driver-side

Rating applies to 2020-23 models

Tested vehicle: 2020 Mercedes-Benz GLE 450 4-door 4wd

The Mercedes-Benz GLE-Class was redesigned for the 2020 model year. Driver-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Mercedes-Benz as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot G
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTN1910
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm) 3
Footrest (cm) 15
Left toepan (cm) 15
Brake pedal (cm) 10
Parking brake (cm)
Rocker panel lateral average (cm) 2
Upper occupant compartment
Steering column
Upper hinge pillar max (cm) 2
Upper dash (cm) 2
Lower instrument panel (cm) 2

Driver injury measures

Test ID VTN1910
Head
HIC-15 235
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.2
Extension bending moment (Nm) 5
Maximum Nij 0.20
Chest maximum compression (mm) 28
Femur (kN)
Left 1.9
Right 1.3
Knee displacement (mm)
Left 3
Right 1
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.42
Right 0.42
Tibia axial force (kN)
Left 2.8
Right 3.8
Foot acceleration (g)
Left 133
Right 82

Side: original test

Rating applies to 2020-23 models

Tested vehicle: 2020 Mercedes-Benz GLE 450 4-door 4wd

The Mercedes-Benz GLE-Class was redesigned for the 2020 model year. Side ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Mercedes-Benz as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Torso G
Pelvis/leg G
Driver head protection G
Rear passenger injury measures
Head/neck G
Torso G
Pelvis/leg G
Rear passenger head protection G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTS1915
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) -21.0
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline.

Driver injury measures

Test ID VTS1915
Head HIC-15 37
Neck
Tension (kN) 0.8
Compression (kN) 0.2
Shoulder
Lateral deflection (mm) 25
Lateral force (kN) 0.8
Torso
Maximum deflection (mm) 36
Average deflection (mm) 32
Maximum deflection rate (m/s) 4.27
Maximum viscous criterion (m/s) 0.50
Pelvis
Iliac force (kN) 1.0
Acetabulum force (kN) 1.8
Combined force (kN) 2.5
Left femur
L-M force (kN) 0.6
L-M moment (Nm) 72
A-P moment (Nm) 18

Passenger injury measures

Test ID VTS1915
Head HIC-15 74
Neck
Tension (kN) 0.2
Compression (kN) 0.3
Shoulder
Lateral deflection (mm) 5
Lateral force (kN) 0.4
Torso
Maximum deflection (mm) 11
Average deflection (mm) 9
Maximum deflection rate (m/s) 1.10
Maximum viscous criterion (m/s) 0.05
Pelvis
Iliac force (kN) 1.2
Acetabulum force (kN) 0.6
Combined force (kN) 1.8
Left femur
L-M force (kN) 0.6
L-M moment (Nm) 43
A-P moment (Nm) 20

Overview

As the spiritual successor to the original M-class SUV, the 2021 Mercedes-Benz GLE-class is a rolling technology showpiece that offers a spacious, family-friendly cabin and legit off-road credentials to boot. Three different powertrains are offered, starting with a turbocharged four-cylinder in the GLE350 and graduating to a turbocharged inline-six in the GLE450 and a twin-turbo V-8 in the top-dog GLE580. Myriad extras are available on the GLE-class—including an adjustable air suspension that features a bouncing mode to help the SUV free itself from deep sand or mud—but these options can add up in a hurry. And while most buyers won’t venture too far off the beaten path, it’s a luxury in and of itself to know that you can if you want to. For the everyday driver, the GLE-class’s cabin is spacious, luxurious, and comfortable, while the exterior styling transmits a signal of wealth and status that buyers expect of any car sporting the three-pointed star on its grille.

Дизайн

Как и в случае с любым другим автомобилем этой немецкой марки, сильной стороной кроссовера является его продуманный и проработанный до мелочей дизайн. Кросс привлекательно смотрится внутри и снаружи. У модели практически нет серьезных соперников в этом плане, и большинству современных автолюбителей приходится по вкусу экстерьер и интерьер. Больше всего, авто выделяется лицевой частью с мощной решеткой радиатора, где преобладает изобилие хрома. Кроме того, приятные эмоции вызывает головная оптика, которая дополняет эффектный стиль. Ну и разумеется, нельзя не выделить мощный подбородок на переднем бампере, который задает всю брутальность кроссоверу.

Если обратить внимание на салон автомобиля, то он выполнен с максимальным акцентом на роскошь. В салоне практически нет элементов, которые могли бы вызвать негативные эмоции

Все выполнено в традиционном стиле Mercedes-Benz с использованием дорогостоящих материалов и детальной проработки.

Снаряженная масса
1760 кг
Багажное пространство — минимум
550 л
Багажное пространство — максимум
1600 л
Объем топливного бака
50 л

Длина
4655 мм
Ширина
1890 мм
Высота
1644 мм
Колесная база
2873 мм

Warranty and Maintenance Coverage

Whereas BMW and Volvo include three years of maintenance in the price of any new X5 or XC90, Mercedes offers zero complimentary maintenance. As far as warranty policies go, the GLE-class’s standard offerings are among the most basic in the luxury-car marketplace.

  • Limited warranty covers 4 years or 50,000 miles
  • Powertrain warranty covers 4 years or 50,000 miles
  • No complimentary scheduled maintenance

Specifications

Specifications

2020 Mercedes GLE350 4Matic

VEHICLE TYPE
front-engine, all-wheel drive, 5-passenger, four-door wagon

PRICE AS TESTED
$71,835 (base price: $57,195)

ENGINE TYPE
turbocharged and intercooled DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injection
Displacement: 1991 cc; Power: 255 hp @ 6100 rpm; Torque: 273 lb-ft @ 1800 rpm

TRANSMISSION
9-speed automatic

CHASSIS
Suspension (F/R): control arms/multilink
Brakes (F/R): 13.0-in vented disc/13.0-in disc
Tires: Michelin Primacy Tour A/S F: 275/45ZR-21 107H M+S MO, R: 315/40ZR-21 111H M+S MODIMENSIONS
Wheelbase: 117.9 in
Length: 194.3 in
Width: 76.7 in
Height: 70.7 in
Passenger volume: 111 cu ft
Cargo volume: 33 cu ft
Curb weight: 4794 lb

C/DTEST RESULTS
Rollout, 1 ft: 0.3 sec
60 mph: 6.6 sec
100 mph: 19.2 sec
Rolling start, 5–60 mph: 7.7 sec
Top gear, 30–50 mph: 4.0 sec
Top gear, 50–70 mph: 5.6 sec
¼-mile: 15.1 sec @ 91 mph
Top speed (governor limited): 128 mph
Braking, 70–0 mph: 169 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g

C/DFUEL ECONOMY
Observed: 19 mpg
75-mph highway driving: 25 mpg
Highway range: 560 miles

EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 22/19/26 mpg 

2020 Mercedes-Benz GLE450 4Matic

VEHICLE TYPEfront-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door hatchback

PRICE AS TESTED$80,955 (base price: $61,150)

ENGINE TYPEturbocharged and intercooled DOHC 24-valve 3.0-liter inline-6, 362 hp, 369 lb-ft + AC motor, 21 hp, 184 lb-ft (combined system, 362 hp, 369 lb-ft; 0.9-kWh lithium-ion battery)

TRANSMISSION9-speed automatic

CHASSISSuspension (F/R): multilink/multilinkBrakes (F/R): 14.8-in vented disc/13.6-in vented discTires: Cooper Discoverer SRX LE, 275/50R20 109H M+S MO

DIMENSIONSWheelbase: 117.9 in Length: 194.3 in Width: 76.7 inHeight: 70.7 in Passenger volume: 111 cu ft Cargo volume: 33 cu ftCurb weight: 5151 lb

C/D TEST RESULTSZero to 60 mph: 5.3 secZero to 100 mph: 13.9 secRolling start, 5–60 mph: 6.0 secTop gear, 30–50 mph: 3.2 secTop gear, 50–70 mph: 4.4 secStanding ¼-mile: 13.9 sec @ 100 mphTop speed (governor limited): 129 mphBraking, 70–0 mph: 175 ftRoadholding, 300-ft-dia skidpad*: 0.82 g*stability-control-inhibited

C/D FUEL ECONOMYObserved: 17 mpg75-mph highway driving: 23 mpg Highway range: 510 milesEPA FUEL ECONOMYCombined/city/highway: 21/19/24 mpg

Front crash prevention: vehicle-to-pedestrian (day)

Ratings are given for 2 different systems available on this vehicle.

optional Active Brake Assist with Cross-Traffic Function

This rating applies to 2020-23 models of the following trim lines: GLE 350 trim equipped with Driver Assistance Package 2 package, GLE 450 trim equipped with Driver Assistance Package 2 package

Superior
Superior
with optional equipment

  • In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
  • In the 25 mph IIHS test, impact speed was reduced by 14 mph.
  • In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
  • In the 25 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.

Parallel adult

  • In the 25 mph IIHS test, impact speed was reduced by 24 mph.
  • In the 37 mph IIHS test, impact speed was reduced by 33 mph. A warning was issued 2.1 seconds before impact.

This rating applies to all 2020-23 models

Basic
Basic

Parallel adult

  • In the 25 mph IIHS test, this vehicle failed to slow.
  • In the 37 mph IIHS test, this vehicle failed to slow. A warning was issued 0 seconds before impact.

Начало продаж

Так как многие российские автолюбители заинтересованы в покупке качественного и продуманного автомобиля, соответствующего премиальному классу, немецкая компания Mercedes-Benz быстрыми темпами расширяет модельный ряд. Ярким примером, как раз, и выступает кроссовер Mercedes GLC 2021, который появился на отечественном рынке только в июне 2015 года, и с того момента уже успел получить обновление. Сейчас потенциальным покупателям доступно транспортное средство первого поколения в рестайлинговой версии. Впервые такую модель показали в апреле 2019 года, а свободные продажи начались через два месяца.

Стоимость обслуживания

Особенность немецких автомобилей марки Mercedes-Benz заключается в том, что они дополнительно к высокой стоимости, предусматривают дорогостоящее обслуживание, если обращаться на прямую к официальному дилеру. Более того, внушительная сумма за ТО на практике оказывается завышенной искусственно, так как часть суммы берется просто за бренд. Будущему автовладельцу необходимо взять на вооружение информацию о том, что содержать такую модель дорого. К примеру, за рядовое обслуживание придется платить не менее 30 тысяч рублей. Если же в рамках, ТО нужно поменять что-то более серьезное, то здесь расценки и вовсе могут исчисляться сотнями тысяч рублей.

Moderate overlap front: original test

Rating applies to 2020-23 models

Tested vehicle: 2020 Mercedes-Benz GLE 450 4-door 4wd

The Mercedes-Benz GLE-Class was redesigned for the 2020 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Mercedes-Benz as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Leg/foot, left G
Leg/foot, right G
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTF1913
Footwell intrusion
Footrest (cm) 1
Left (cm) 1
Center (cm) 2
Right (cm) 1
Brake pedal (cm) 2
Instrument panel rearward movement
Left (cm)
Right (cm)
Steering column movement
Upward (cm) -4
Rearward (cm) -9
A-pillar rearward movement (cm)

Driver injury measures

Test ID VTF1913
Head
HIC-15 158
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.1
Extension bending moment (Nm) 15
Maximum Nij 0.23
Chest maximum compression (mm) 32
Legs
Femur force — left (kN) 0.9
Femur force — right (kN) 0.5
Knee displacement — left (mm) 3
Knee displacement — right (mm) 1
Maximum tibia index — left 0.59
Maximum tibia index — right 0.46
Tibia axial force — left (kN) 2.2
Tibia axial force — right (kN) 2.2
Foot acceleration (g)
Left 52
Right 45

Технические характеристики

Прежде чем углубиться в основные подробности по этому автомобилю, стоит рассмотреть основные технические характеристики, а также оценить силовую часть кроссовера, которая представлена сразу шестью разными силовыми агрегатами различного типа, а именно:

  • 2,0-литровый турбодизельный мотор, способный генерировать 194 лошадиных силы и 400 Нм крутящего момента;
  • 2,0-литровый дизель с турбокомпрессором на 245 «лошадей», а также 500 Нм крутящего момента;
  • 2,0-литровая гибридная установка с бензиновой турбированной основой на 197 л.с. и 320 Нм тяги;
  • 2,0-литровый бензиновый мотор с дополнительным электродвигателем и турбиной на 249 л.с. и 370 Нм крутящего момента;
  • 3,0-литровый бензиновый мотор с турбокомпрессором на 390 лошадиных сил и 520 Нм крутящего момента;
  • 4,0-литровая гибридная силовая установка с основным бензиновым турбомотором на 510л.с. и 700 Нм крутящего момента.

Стоит отметить, что последние два силовых агрегата используются только в модификациях Mercedes GLC 2021 AMG, где также применяется 9-ступенчатая роботизированная трансмиссия. С остальными моторами используется 9-скоростной автомат. Модель представлена в полноприводных версиях и имеет следующие размеры:

  • длина — 4 655/4 682 мм;
  • ширина — 1 890 мм;
  • высота — 1 644 мм;
  • колесная база — 2 873 мм;
  • дорожный просвет — 123 – 181 мм;
  • снаряженная масса — 1 805/2 030 кг (зависит от выбранной версии).

Стоит отметить, что немецкий премиальный кроссовер Mercedes-Benz GLC 2021 может похвастаться просторным отделением, в котором вполне можно разместить до 550 литров груза. Если же сложить задние пассажирские сидения, то этот показатель увеличивается почти в три раза.

Расход топлива (город)
5,9-6,2 л
Расход топлива (трасса)
4.9-5.0 л
Расход топлива (смешанный)
5,2-5,4 л
Тип топлива
Дизель
Разгон 0-100 км/ч
7.9 с
Максимальная скорость
215 км/ч

Мощность
194 л.с.
Крутящий момент
400 Нм при 1950 об / мин.
Расположение двигателя
Переднее, продольное
Объем двигателя
1950 см 3
Количество цилиндров
4
Положение цилиндров
Рядное
Количество клапанов на цилиндр
4
Топливная система
Дизель Commonrail
Турбина
Турбокомпрессор, Интеркулер

Front crash prevention: vehicle-to-vehicle

Ratings are given for 2 different trim variations available on this vehicle.

Standard Active Brake Assist

Overall evaluation

Applies to 2020-23 models

Superior
Superior

  • This system meets the requirements for forward collision warning.
  • In the 12 mph IIHS test, impact speed was reduced by 10 mph.
  • In the 25 mph IIHS test, impact speed was reduced by 14 mph.

Overall evaluation

Applies to 2020-23 models

Superior
Superior

with optional equipment

  • This system meets the requirements for forward collision warning.
  • In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
  • In the 25 mph IIHS test, impact speed was reduced by 21 mph.

Headlights

Ratings are given for 2 different headlight variations available on this vehicle.

Trim level(s)

  • GLE 350 trim equipped with Advanced Lighting package

  • GLE 450 trim equipped with Advanced Lighting package

Low-beam headlight type LED projector
High-beam headlight type LED projector
Curve-adaptive? Yes
High-beam assist? Yes
Overall rating G
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination:

car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamilluminationHigh-beam assist credit

Low beams On the straightaway, visibility was good on the left side of the road and fair on the right side. On curves, visibility was good in all 4 tests.

The low beams never exceeded glare limits.

High beams On the straightaway, visibility was good on both sides of the road. On curves, visibility was good in all 4 tests.

High-beam assist compensates for some limitations of this vehicle’s low beams on the straightaway and on the gradual left curve.

Technical measurements for this test

Trim level(s)
  • GLE 350 trim equipped with Advanced Lighting package

  • GLE 450 trim equipped with Advanced Lighting package

Low-beam headlight type LED projector
High-beam headlight type LED projector
Curve-adaptive? Yes
High-beam assist? Yes
Overall ratingApplies to 2020-23 models G
LOW BEAMS Average minimum useful illumination distance (5 lux) Amount glare exceeded threshold
Straightaway right edge 85.6 m None
Straightaway left edge 63.0 m None
250m radius right curve, right edge 88.6 m None
250m radius left curve, left edge 66.5 m None
150m radius right curve, right edge 69.2 m None
150m radius left curve, left edge 60.7 m None
HIGH BEAMS Average minimum useful illumination distance (5 lux)
Straightaway right edge 155.0 m
Straightaway left edge 158.2 m
250m radius right curve, right edge 90.1 m
250m radius left curve, left edge 98.9 m
150m radius right curve, right edge 70.6 m
150m radius left curve, left edge 75.5 m

Trim level(s)

  • GLE 350 trim
  • GLE 450 trim
  • GLE 580 trim
Low-beam headlight type LED projector
High-beam headlight type LED reflector
Curve-adaptive? No
High-beam assist? No
Overall rating A
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination:

car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamillumination

Low beams On the straightaway, visibility was good on the left side of the road and fair on the right side. On curves, visibility was fair in all 4 tests.

The low beams never exceeded glare limits.

High beams On the straightaway, visibility was good on the right side of the road and fair on the left side. On curves, visibility was good on the gradual left curve, fair on both right curves and inadequate on the sharp left curve.

Technical measurements for this test

Trim level(s)
  • GLE 350 trim
  • GLE 450 trim
  • GLE 580 trim
Low-beam headlight type LED projector
High-beam headlight type LED reflector
Curve-adaptive? No
High-beam assist? No
Overall ratingApplies to 2020-21 models A
LOW BEAMS Average minimum useful illumination distance (5 lux) Amount glare exceeded threshold
Straightaway right edge 79.7 m None
Straightaway left edge 60.4 m None
250m radius right curve, right edge 63.5 m None
250m radius left curve, left edge 57.3 m None
150m radius right curve, right edge 52.8 m None
150m radius left curve, left edge 48.3 m None
HIGH BEAMS Average minimum useful illumination distance (5 lux)
Straightaway right edge 155.2 m
Straightaway left edge 133.6 m
250m radius right curve, right edge 75.0 m
250m radius left curve, left edge 75.5 m
150m radius right curve, right edge 57.7 m
150m radius left curve, left edge 53.4 m

Статистика по странам

Страна Январь Февраль Март Апрель Май Июнь Июль Август Сентябрь Октябрь Ноябрь Декабрь Всего
Китай 68412 43152 63272 62884 53298 43832 33638 31735 31399 56580 53128 56874 598204
США 25268 20317 24651 24754 29145 24347 24977 20351 18419 20081 25101 31932 289343
Германия 18098 17088 27673 22142 14753 17952 21785 14152 13884 18195 20856 21437 228015
Великобритания 8980 5463 25356 11417 11759 11752 8796 6030 12505 9160 10255 7617 129090
Великобритания 8980 5463 25356 11417 11759 11752 8796 6030 12505 9160 10255 7617 129090
Испания 5308 5880 10386 8546 10306 8674 7494 4040 4564 6212 7032 9750 88192
Южная Корея 5918 5707 7597 8430 7690 6828 7083 6734 6245 3623 3545 6752 76152
Австралия 5496 6416 6770 5370 6088 8040 6002 4944 5160 5196 4444 4722 68648
Австралия 5496 6416 6770 5370 6088 8040 6002 4944 5160 5196 4444 4722 68648
Италия 5074 4386 6508 5547 5702 5304 4667 2136 3773 4237 4016 3415 54765
Япония 3664 3938 6370 3213 4328 6063 4209 3726 5227 2421 3244 5324 51727
Бразилия 3893 3468 4148 3760 4193 4811 4849 4925 3905 3860 3829 4330 49971
Россия 3076 3880 4802 4291 4161 4452 3788 3257 3419 3184 3166 3373 44849
Швеция 3688 3596 6848 3764 3984 4228 2122 2678 2778 2736 2852 2972 42246
Швеция 3688 3596 6848 3764 3984 4228 2122 2678 2778 2736 2852 2972 42246
Канада 2340 1720 5072 2820 3340 3238 3140 3260 3292 3030 2690 2298 36240
Бельгия 3758 2612 3907 3120 2977 3490 2781 2520 2290 2763 2521 2341 35080
Бельгия 3758 2612 3907 3120 2977 3490 2781 2520 2290 2763 2521 2341 35080
Дания 2460 2642 3502 2694 2984 3276 2342 2618 2600 2084 3366 2996 33564
Турция 1132 1398 2880 2066 1936 3008 1480 2220 1380 860 1474 1664 21498
Австрия 996 1439 1676 1993 1494 1779 1539 1526 1328 1771 1456 1379 18376
Финляндия 2094 1290 1784 1634 1586 1424 1166 1282 1178 1134 1062 882 16516
Мексика 1128 903 842 1003 1287 1372 1143 751 1459 1602 1239 1022 13751
Норвегия 1043 763 1426 1160 1201 1231 872 1366 998 799 1063 1559 13481
Аргентина 1121 589 845 744 541 1151 988 1032 1108 985 810 1318 11232
Таиланд 1052 983 1124 757 995 782 436 836 813 702 737 614 9831
Чехия 840 625 915 948 950 944 731 658 494 499 618 654 8876
Чехия 840 625 915 948 950 944 731 658 494 499 618 654 8876
Чили 534 496 673 570 603 635 528 459 885 748 722 643 7496
Румыния 465 473 603 678 681 709 615 694 550 527 479 488 6962
Люксембург 529 384 576 461 374 419 489 361 333 448 368 383 5125
Ирландия 964 751 519 372 284 102 882 309 375 333 158 73 5122
Греция 384 330 482 575 484 556 501 294 190 277 363 377 4813
Колумбия 251 290 340 320 236 518 312 405 338 266 264 227 3767
Израиль 873 413 367 339 333 314 296 236 175 151 124 27 3648
Словакия 178 180 236 253 285 326 291 268 262 242 242 244 3007
Новая Зеландия 282 207 268 213 290 322 308 111 317 201 208 150 2877
Индонезия 195 185 214 230 206 177 98 157 176 210 248 441 2537
Египет 92 215 188 131 128 210 128 119 76 78 74 47 1486
Болгария 83 102 114 103 78 82 99 119 81 84 75 61 1081
Словения 93 56 69 56 92 131 69 44 82 70 68 87 917
Казахстан 47 44 36 37 64 49 37 49 63 34 69 48 577
Филиппины 42 42 61 25 40 49 40 23 89 50 46 67 574
Эстония 52 39 53 59 56 66 42 35 40 45 44 36 567
Мьянма 6 6 7 5 5 2 31
Всего 183542 146015 228110 192275 182957 177289 154604 129675 135584 158795 165412 182349 2036607

Эксплуатация в городе и на бездорожье

Представленный в обзоре немецкий кроссовер премиального класса прекрасно подходит для эксплуатации в городе, а в некоторых модификациях и для уверенного передвижения по бездорожью. В данном случае, все зависит от клиренса автомобиля и установленной силовой части. К примеру, с роботизированными КПП в AMG пакетах выбираться на бездорожье глупо, по той простой причине, что модель обладает прекрасными динамическими характеристиками и не приспособлена к медленному перемещению по грязи или сугробам. Если брать в пример вариации с АКПП, то они чувствуют себя здесь более уверенно. Что касается передвижения по городу и на трассе, то здесь кросс чувствует себя максимально комфортно. Авто отличается прекрасной управляемостью, а также не замечает на своем пути мелкие искусственные неровности.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Автоэксперт
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: