Warranty and Maintenance Coverage
Kia has a well-established reputation for impressive warranty coverage, and the Rio nearly matches its corporate cousin–the Accent–at the top of the segment. However, it doesn’t offer any complimentary maintenance.
- Limited warranty covers five years or 60,000 miles
- Powertrain warranty covers 10 years or 100,000 miles
- No complimentary scheduled maintenance
Specifications
Specifications
2021 Kia Rio S Hatchback
Vehicle Type: front-engine, front-wheel-drive, 5-passenger, 4-door hatchback
PRICE
Base/As Tested: $17,985/$20,200
Options: Technology Package, $1800; floor mats, $155; cargo mat with seatback protection, $115; cargo mat, $95; cargo net, $50
ENGINE
DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, port fuel injection
Displacement: 98 in3, 1598 cm3
Power: 120 hp @ 6300 rpm
Torque: 112 lb-ft @ 4500 rpm
TRANSMISSION
continuously variable automatic/direct-drive
CHASSIS
Suspension, F/R: struts/torsion beam
Brakes, F/R: 11.8-in vented disc/8.0-in drum
Tires: Continental ProContact TX
185/65R-15 88H M+S
DIMENSIONS
Wheelbase: 101.6 in
Length: 160.0 in
Width: 67.9 in
Height: 57.1in
Passenger Volume: 90 ft3
Cargo Volume: 17 ft3
Curb Weight: 2893 lb
C/D TEST RESULTS
60 mph: 8.6 sec
1/4-Mile: 16.8 sec @ 83 mph
100 mph: 27.4 secResults above omit 1-ft rollout of 0.3 sec.
Rolling Start, 5–60 mph: 9.0 sec
Top Gear, 30–50 mph: 4.3 sec
Top Gear, 50–70 mph: 5.9 sec
Top Speed (C/D est): 120 mph
Braking, 70–0 mph: 190 ft
Roadholding, 300-ft Skidpad: 0.80 g
C/D FUEL ECONOMY
Observed: 32 mpg
75-mph Highway Driving: 39 mpg
Highway Range: 460 mi
EPA FUEL ECONOMY
Combined/City/Highway: 36/33/41 mpg
Overview
The Kia Rio is a good car at a great price, but it won’t be around for much longer. Available as either a four-door sedan or five-door hatchback, the Rio offers simple transportation while delivering impressive city and highway fuel efficiency. Many of its competitors, such as the Chevy Sonic, Honda Fit, and Toyota Yaris have since been replaced by larger and more expensive crossovers but the Rio hasn’t, and it’s one of the best of the few remaining subcompact models on the market today. Power comes from a 120-hp inline-four bolted to a continuously variable automatic. The Rio’s lack of power can make speeding tickets urban legend, but it deserves some credit for a well-tuned suspension. As one of the cheapest cars sold today, the Rio’s standard equipment makes it a tempting choice, and its low price makes it a no-brainer in the sub-$20,000 market. Kia announced earlier this year that 2023 will be the Rio’s last.
KIA анонсировала новый седан: что это будет?
Kia анонсировала новый седан — изначально предполагалось, что это будет модификация модели Rio, но все оказалось немного иначе. Да, речь все еще идет о новой генерации Rio, но на этот раз автомобиль получил название K3. Известно, что выпускаться машина будет в Мексике, а ее официальное название в КНР и Южной Корее — Cerato.
Главные новшества
Во-первых, у автомобиля полностью изменилась стилистика — можно сказать, что модель стала более изящной и современной. Причем теперь K3 больше напоминает представительскую K5, нежели старую Rio. Во-вторых, передняя панель в интерьере также стала более современной и практически полностью лишилась механических кнопок.
Для управления функционалом автомобиля предусмотрена мультимедийная система с сенсорным дисплеем, соединенным с приборной панелью. Кроме того, руль у K3 стал двухспицевым — изменение незначительное, но и оно, помимо всего прочего, отличает новинку от старой доброй Rio.
А под капотом — стандарт
Ничего «сверхудивительного» под капотом новой K3 вы не найдете — в базовом исполнении автомобиль будет снабжаться стандартным 1,6-литровым «атмосферником», развивающим мощность до 123 лошадиных сил. Руководство Kia заверяет, что впоследствии появятся дополнительные версии с менее мощной 1,4-литровой силовой установкой.
Единственная приятная новость здесь заключается в том, что также планируется выпуск топовой версии K3, мощность мотора в которой составит 152 лошадиных силы — да, прибавка небольшая, но она есть. Двигатель внутреннего сгорания будет работать в паре с 6-ступенчатой МКПП или автоматической коробкой передач.
Кстати по поводу цельной консоли — она, похоже, будет лишь в богатых комплектациях К3, о чем свидетельствуют заявления представителей Kia. В базовых же версиях альтернативой выступит 4,2-дюймовый монитор и стандартная «приборка» с нарисованными шкалами. Впрочем, всё это — далеко не главное, за что любили Kia Rio и Cerato. Надежность, низкий расход топлива, весьма неплохая отделка салона и, естественно, дешевое обслуживание — вот факторы, которые обуславливают высокий спрос на автомобили южнокорейской марки.
Interior, Comfort, and Cargo
Simplicity is the name of the game inside the Rio, and that’s not a slight. In fact, it presents a clean, easy-to-use dashboard with climate and audio controls. There is plenty of hard plastic, but it’s nicely textured, and the overall interior appearance is mature and sophisticated for a subcompact. Space in the Kia’s front seats is more than adequate, but rear-seat passengers won’t be nearly as happy due to restricted legroom. The Rio hatchback provides more space than the sedan’s trunk, but neither Kia is a good choice if you plan on hauling lots of cargo. We were disappointed to find that the folded seats don’t make for a flat load floor in the hatch. Its center console is competitively sized, as are its door pockets.