Обзор нового фольксваген пассат b9

Explore Similar Cars Images

  • exterior
  • interior
  • color
  • Volkswagen Passat

    Passat vs Passat

  • Toyota Corolla Altis

    Passat vs Corolla Altis

  • Toyota Camry

    Passat vs Camry

  • Honda Accord

    Passat vs Accord

  • Mazda 6 Sedan

    Passat vs 6 Sedan

  • Skoda Octavia

    Passat vs Octavia

  • Volkswagen Passat

    Passat vs Passat

  • Toyota Corolla Altis

    Passat vs Corolla Altis

  • Toyota Camry

    Passat vs Camry

  • Honda Accord

    Passat vs Accord

  • Mazda 6 Sedan

    Passat vs 6 Sedan

  • Skoda Octavia

    Passat vs Octavia

  • Volkswagen Passat

    +5 Passat Colors

    Passat vs Passat

  • Toyota Corolla Altis

    +2 Corolla Altis Colors

    Passat vs Corolla Altis

  • Toyota Camry

    +3 Camry Colors

    Passat vs Camry

  • Honda Accord

    Accord Colors

    Passat vs Accord

  • Mazda 6 Sedan

    +5 6 Sedan Colors

    Passat vs 6 Sedan

Новый вариант Passat 2024 года.

Новый вариант Passat Variant будет запущен в первом квартале 2024 года. Это будет девятое поколение этой самой продаваемой модели среднего размера. За 50 лет было продано более 30 миллионов автомобилей Passat.

При разработке нового варианта Passat Variant компания Volkswagen стремилась максимально использовать потенциал платформы MQB evo.

«В новом Passat мы сделали упор на высокий комфорт в пути. Этого удалось добиться, в том числе, за счет удлинения колесной базы и новой адаптивной подвески с двухклапанными амортизаторами. Новая информационно-развлекательная система чрезвычайно интуитивно понятна в использовании, а вентилируемые сиденья с функцией массажа дополняют картину премиального стандарта интерьера. Кай Грюниц, член правления бренда, ответственный за развитие.

Обновленный интерьер

Благодаря высококачественным материалам и эффективной звукоизоляции комфорт в поездке выведен на новый уровень. В качестве опции будут доступны сиденья ergoActive с электрорегулировкой (до 14 направлений, в зависимости от модели и комплектации), а также функциями массажа и вентиляции.

Новый дисплей и концепция управления

Интерьер Passat Variant изменился в соответствии с ожиданиями пользователей. Управление новой информационно-развлекательной системой максимально интуитивно понятно. Стандартно он имеет диагональ 12,9 дюйма, а опционально (и в более высоких комплектациях) будет экран с диагональю 15 дюймов. Под дисплеем расположены сенсорные ползунки с подсветкой, которые используются для управления кондиционером и регулировки громкости аудиосистемы. В качестве опции будет доступен новый проекционный дисплей, который проецирует информацию на лобовое стекло так, что кажется, что она находится в пространстве впереди автомобиля. Кроме того, многофункциональное рулевое колесо переоснащено классическими кнопками, чтобы сделать управление еще проще.

Новая адаптивная подвеска DCC Pro

Для улучшения ходовых качеств нового Passat были внесены многочисленные изменения, появилось новое электромеханическое рулевое управление, модифицированные стабилизаторы поперечной устойчивости и амортизаторы, а подвеска была настроена на разные размеры колес. Более прямое передаточное число рулевого управления и более длинная колесная база Passat Variant также положительно сказываются на управляемости автомобиля.

Volkswagen в новом Passat представит опциональную подвеску DCC Pro с двухклапанными амортизаторами. Система постоянно реагирует на неровности дорожного покрытия и дорожную ситуацию, учитывая угол поворота руля, торможение и ускорение. Идеальное демпфирование рассчитывается индивидуально для каждого колеса и регулируется на амортизаторах за доли секунды. Водитель может настроить DCC в соответствии со своими предпочтениями — от очень комфортного до очень спортивного.

Новый Passat также будет оснащен системой управления динамикой автомобиля, которая дебютировала в нынешнем Golf GTI. Система управляет функциями электронной блокировки дифференциала (XDS) и подвески DCC Pro. Это делает управление более нейтральным, стабильным и точным благодаря вмешательству тормозов для каждого колеса отдельно и избирательной регулировке жесткости амортизаторов.

Эффективное дорожное освещение

В некоторых вариантах Passat Variant будет предлагаться с матричными светодиодными фарами нового поколения. Они меньше, чем в нынешнем Passat, но все же имеют внушительную дальность — до 500 м. Сзади у новой модели также будут светодиодные фонари, с полосой, соединяющей фонари с обеих сторон кузова.

TDI, TSI, eTSI и eHybrid

Благодаря платформе MQB evo новый Passat Variant может оснащаться различными типами привода. Таким образом, будут варианты с турбодизелем (TDI), турбобензином (TSI), турбобензиновым гибридом (eTSI) и подключаемым гибридом (eHybrid). Запас хода последней версии только на электричестве увеличен до 100 километров (в зависимости от комплектации). Кроме того, зарядка переменным током будет быстрее на всех версиях eHybrid, а зарядка постоянным током станет возможной впервые.

Spied

It has been a while since anyone has spotted the upcoming Volkswagen Passat station wagon on the road. However, a spy photographer managed to capture it in the northern region, still disguised with camouflage stickers. Despite the disguise, the prototype appears to have a more aggressive appearance, possibly due to its dark-tinted windows and black trim which contrast well against its white body in the snowy surroundings.

According to insider sources, the new Passat model will be longer, wider, and have a stretched wheelbase, giving it a more sleek and sporty appearance with attractive proportions. The exact dimensions are yet to be confirmed.

Could this prototype’s menacing appearance change once the fake grille and fascia stickers are removed? The current Passat’s horizontally mounted driving lamps will not be present on the next-generation model, which will instead feature a thin grille similar to the VW Golf.

The headlights will also not be wholly connected by a grille, as depicted here. Once the black tape is peeled away, a large lower grille with upward-curled corners should be visible, giving the car a more cheerful look.

The new Passat is expected to offer gasoline and diesel engine options, but it may be the last Passat to do so as Volkswagen is heavily pushing towards electrification.

Spy photos have already shown the next-gen wagon being tested with a plug-in hybrid powertrain, which may pair a 1.5-liter engine with an electric motor and a large battery, providing a potential electric-only range of 62 miles. However, this has not been confirmed.

What has been confirmed is that the Passat wagon, also known as the Passat Variant in some markets, will be the only variant of the Passat in the future. The sedan will no longer be available, leaving only the wagon to carry on the Passat legacy. The Passat will no longer be offered in North America.

Redesign

The 2024 VW Passat will feature a sleek and modern design that is sure to turn heads. The car’s front end will be characterized by a narrow grille that is similar to the one found on the Mk8 Golf.

The headlights will be narrow and angular, giving the car a sporty and aggressive look. The car will also feature a more pronounced slope in the rear window, which will give it a coupe-like appearance.

Refresh

The refresh of the VW Passat will focus on improving the car’s performance and efficiency. The car will come with a new engine that is more fuel-efficient than the previous model.

The car will also feature a new suspension system that will provide a smoother ride and better handling. The car’s interior will also be refreshed with new materials and features that will make it more comfortable and convenient.

2024 VW Passat Wagon

The ninth-generation Volkswagen Passat will make its world debut this fall with a simplified lineup, as the mid-size family car will be sold exclusively as a station wagon. In the interim, Wolfsburg is providing a thorough preview of the redesigned model, which will be one of the first VW logo vehicles to run on the MQB Evo platform, alongside the 2024 Tiguan. Most of the hardware will be split between the two variants.

The new Passat variant will measure 4917 millimeters (193.5 inches) long, 144 millimeters (5.6 inches) longer than its predecessor. The wheelbase has been extended by 50 millimeters (1.96 inches) to 2841 millimeters (111.8 inches) to account for most of this expansion. Width is now 20 mm (0.7 in) wider to 1852 mm (72.9 in) and height 7 mm (0.2 in) taller to 1482 mm (58.3 in).

Due to its larger dimensions, the next-generation model provides 50 mm (1.9 inches) more legroom. Cargo capacity increased by 40 liters (1.4 cubic feet) to 690 liters (24.3 cu ft) with the rear seats positioned. Volume increased by 140 liters (4.9 cu ft) compared to the previous Passat’s carriage to 1,920 liters (67.8 cu ft) when the rear seats were folded down. For the sake of clarity, the cargo volume is determined by loading objects to the height of the rear seat backs.

What we said about the 2024 Tiguan a month ago when the crossover was teased also applies to the 2024 Passat. Both have a 10.25-inch fully digital instrument cluster and a 12.9-inch tablet-like infotainment system. The latter can be upgraded to a 15-inch LCD for an additional fee. A head-up display that projects information directly onto the windshield will also be offered as an optional extra.

VW plans to install a choice of petrol, mild hybrid petrol, diesel, and a plug-in hybrid powertrain under the hood. The PHEVs will have a combined capacity of 201 to 268 horsepower (150 to 200 kilowatts) and an electric range of up to 75 miles (120 kilometers). The only information provided regarding the battery is that it supports DC charging.

Volkswagen plans to sell the new Passat Variant with the DCC Pro, which is an evolution of the automaker’s adaptive chassis technology. Thanks to the faster two-valve shock absorbers, optimal damping is calculated and adjusted for each tire in a fraction of a second. This reduces road vibration and improves road comfort.

The 2024 Passat will offer high-beam matrix LED headlamps capable of illuminating the road up to 500 meters (1,640 feet) ahead. In the case of the Tiguan, it received the more advanced HD matrix headlight technology like the facelifted Touareg. At the rear of the upcoming carriage, the taillights will be linked by an LED beam, in keeping with the latest automotive design trends.

Технические характеристики Фольксваген Пассат B9

Как и предшественник Пассат 2017 года, Фольксваген Пассат В9 создан на базе MQB 2-го поколения. По техническим характеристикам он превзойдет Volkswagen Golf 8, который поступил на мировой рынок в разгар пандемии Covid-19.

Двигатель

Не секрет, что в скором времени у большинства представителей VAG-семейства появятся гибридные модификации. Passat B9 обзаведется сразу двумя двигателями:

  • бензиновым TSI объемом 1.4 л мощностью ;
  • электрическим мощностью 114 л.с.

Совокупная мощность автомобиля будет впечатляющей – почти 270 лошадей. За счет установки электродвигателя, крутящий момент которого доступен сразу после включения, автомобиль будет иметь ураганную динамику.

Только на электротяге VW Passat B9 сможет преодолеть более 70 км. Под полом автомобиля скрывается литий-ионный аккумулятор на 13 кВт. По заявлению производителя, гибридная модель автомобиля позволит снизить выбросы углекислого газа на 31 г/км.

На будущее запланирована замена турбодвигателя объемом 1.4 л на эффективный агрегат TSI емкостью 1.5 л. Модернизация Пассата положительно повлияет на показатели:

  • мощности;
  • динамики;
  • управляемости.

Такой мотор уже устанавливался на гибридные автомобили и показал себя с наилучшей стороны. Поэтому VW Passat B9 непременно увидит обновление. На российский рынок поступят модификации Пассата с уже привычными агрегатами – 1.4 TSI и 1.8 TSI. И, по всей видимости, гибриды до нас так и не доберутся.

Ходовая часть

В связи с адаптацией силовых агрегатов к стандарту экономичности WLTP, изменения коснутся как дизельных, так и бензиновых моторов. Они будут работать либо с «механикой», либо с DSG-роботами.

Нельзя не упомянуть об особенностях гибридных версий 9-го Пассата. Автомобиль типа GTE будет иметь несколько режимов движения:

  • E-MODE;
  • GTE;
  • Hybrid.

Режим Hybrid обеспечит автоматическое переключение между бензиновым и электрическим моторами. Новая модель линейки «Пассат» разжилась:

  • адаптивным шасси DCC;
  • электромеханическим усилителем тормозов.

Конструктивные изменения ходовой части непременно скажутся на комфортности езды. В зависимости от качества дорожного покрытия, водитель сможет выбрать 1 из 15 вариантов жесткости амортизаторов.

Базовое оборудование

Автомобиль ждет расширенная базовая комплектация. Предполагается, что Passat B9 будет оснащен:

  • 3-спицевым мультирулем;
  • подогревом сидений и наружных зеркал;
  • 6 подушками безопасности;
  • кондиционером;
  • галогеновым светом;
  • системами esp и abs;
  • электромеханическим усилителем руля;
  • аудиосистемой с ЖК-дисплеем.

В базовой сборке цветов кузова будет несколько. В этот раз молдинги и бампер приобретут те же оттенки, что и «железо».

User Reviews of Volkswagen Passat

Write a Review

4.6/5

Very Good

based on 10 reviews

  • Average against its price

    I have a mixed view when it comes to this Volkswagen model. I was in search of a medium sized car and so I got aptly out of this model. The seats are…

    Read More

    D

    Dale
    12 May, 2022 for Volkswagen Passat

  • A premium sedan loaded with exciting features

    I have been driving the Volkswagen Passat for about eight months now and I must admit that I have been blown away by its beautiful design and smooth…

    Read More

    J

    jommy
    02 Mar, 2022 for Volkswagen Passat

  • Volkswagen car that is well loaded with promising features

    My friend was going gaga over his newly bought Volkswagen Passat. As per him, the car is loaded with breathtaking features and he is considering…

    Read More

    B

    Benjamin
    12 Jan, 2022 for Volkswagen Passat

  • Unmatched Quality

    After driving my Passat for four years now, I’m still amazed at its performance and classy overall looks. It’s packed with features, and the comfort…

    Read More

    H

    Henry
    20 Dec, 2021 for Volkswagen Passat

  • Premium Sedan you can rely on

    The Volkswagen Passat is a complete car in my opinion. With the looks of a premium sedan at an affordable pricing point, the car stands out of the…

    Read More

    F

    Firash
    20 Oct, 2021 for Volkswagen Passat

  • Mature sophisticated design with a futuristic cabin layout

    Buying Volkswagen Passat has been my dream which I was finally able to accomplish a month and a half ago. This car is super elegant and has an…

    Read More

    V

    Varun
    01 Sep, 2021 for Volkswagen Passat

  • Features of a premium vehicle

    In my opinion, the VW Passat is nothing less than a premium sedan that can easily compete with the likes of other renowned brands. The car is one of…

    Read More

    D

    Damien
    07 Jul, 2021 for Volkswagen Passat

  • Eye-catchy design

    The Volkswagen Passat brings me, luxurious feel that’s not easily attainable, at such an affordable price, that too under this big brand name. Its…

    Read More

    V

    Valerie
    27 Apr, 2021 for Volkswagen Passat

  • Never ever feel boring again with all-new Passat

    I love this sedan design which has excellent features that never let my rides to get boring and monotonous. I have never been excited to drive a car…

    Read More

    O

    Oscar
    06 Jan, 2021 for Volkswagen Passat

  • A sedan that deserves all attention

    I have always loved big C-segment sedans because they bring the perfect blend of affordability and luxury. I must say I did have a tough time…

    Read More

    A

    Adrian
    27 Jul, 2020 for Volkswagen Passat

2024 VW Passat Review

The 2024 VW Passat has entered the prototype phase with the next-generation model having returned to the Nurburgring for additional high-speed testing. The new Passat will only be available as a station wagon. The ID.7 has replaced the Passat sedan, and the B9 iteration of the D-segment model will be distributed exclusively in Europe as a long-roof model.

As a reminder, the Passat was discontinued in the United States after the 2022 model year, and there is no indication a replacement will be introduced in the United States.

Volkswagen delegated most of the new model development work to Skoda, which is not surprising given the close ties between the German and Czech models. The Passat and Superb will be produced at the Volkswagen Group’s facilities in Bratislava (Slovakia), while the electric vehicles will be produced in Emden (Germany) and Kvasiny (Czech Republic). The Superb will continue to be offered in liftback and wagon configurations.

The death of the Passat sedan on the market is not surprising. The European D-segment continues to lose market share as more people choose SUVs. The once popular D-segment cars Ford Mondeo and Opel Insignia are no longer available as the segment continues to contract.

Regarding the new Passat B9, it will be an evolution of the current vehicle running on the MQB platform. It will be equipped with new, more efficient petrol and diesel engines designed to meet the forthcoming Euro 7 emission standards. The presence of a plug-in hybrid drivetrain has not been confirmed, but it’s probably safe to assume that one will be available.

The next-generation Volkswagen Passat is undergoing high-speed evaluations at the Nurburgring, with different trial vehicles being tested for final adjustments before its launch. As previously announced, the new Passat will be sold exclusively as a station wagon, with the ID.7 replacing the sedan version.

The B9 generation of the D-segment model will only be distributed in Europe in a long-roof version. Unfortunately, the Passat has been discontinued in the United States, and its successor is not expected to arrive in the country. Skoda was primarily responsible for the development of the new model, which is not surprising given the close relationship between the Passat and its Czech cousin, the Superb.

Both vehicles will be produced at Volkswagen Group’s Bratislava plant in Slovakia, while electric vehicle production will take place in Emden, Germany, and Kvasiny, Czech Republic. The Superb will continue to be available in both liftback and wagon forms.

It’s not surprising that the Passat sedan is no longer available on the market, as Europe’s D-segment has been losing customers due to the rising popularity of SUVs. Other once-popular D-segment cars such as the Ford Mondeo and Opel Insignia have also disappeared from the market as the segment continues to shrink.

The upcoming Passat B9 will be an evolution of the current car, built on the MQB platform, with new and more efficient gasoline and diesel engines designed to meet the Euro 7 emissions standards. While plug-in hybrid powertrains have not been officially confirmed, they are likely to be part of the range.

Deliveries of the new Passat are set to begin in September of this year, indicating that an official debut is likely to happen in the coming months.

2024 Volkswagen Passat Engine

The engine of the 2024 VW Passat will be a 2.0-liter four-cylinder engine that will generate 174 horsepower and 206 pound-feet of torque. The engine will be paired with an eight-speed automatic transmission that will provide smooth shifting and effortless acceleration.

The car will also be equipped with front-wheel drive as standard, but all-wheel drive will be available as an option.

Performance

The new Passat has been spotted several times during testing, and we can confirm that it will have a slightly sportier appearance with a more pronounced sloping rear window. It will also feature a narrow grille like the Mk8 Golf’s, although this is currently disguised with tape on the prototypes.

Inside, there will be a large square tablet touchscreen and a digital instrument pack. This generation of Passat is expected to be the final one to feature a combustion engine, with most cars powered by 1.5-liter mild hybrid or 1.5-liter PHEV four-cylinder powertrains. The PHEV version is expected to produce up to 268 hp and offers an electric driving range of up to 62 miles (100 km).

People also ask Volkswagen Passat

Q: Is Volkswagen ceasing production of the Passat?

A: Volkswagen will no longer sell the Passat after 2023. For Volkswagen, getting here has been a journey filled with constant change. The redesigned Passat was first designed in 2011, however, due to a steering system failure, it was quickly abandoned in 2012.

Q: Does VW plan to produce the Passat in 2023?

A brand-new version of the popular nameplate, scheduled to launch before the end of 2023, will be available to European purchasers in place of the VW Passat, which was retired from North America last year.

Q: A new Passat will there be one?

A dramatic redesign of the Volkswagen Passat is planned, and the German automaker has confirmed the new model would debut in the latter half of 2023, just in time for the Passat’s 50th birthday.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Автоэксперт
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: