Отзывы реальных владельцев changan cs75plus

Enjoy attractive benefits on dynamic crossover changan cs75 plus - the arabian stories news

Оптимальный выбор за свои деньги

Madslon, г. Санкт-Петербург

1,5Т, 167 л.с., 6-ти ступенчатая АКПП AISIN, комплектация Luxury

Спустя 3 года эксплуатации Шкода Карок Нижегородской сборки меня вдруг осенило, что 8 гарантийных случаев за 3 года — это слишком. А тут и гарантия подходила к концу, да и чехи ушли из России.

Требования к новой машине были скромные, но строгие:

  • Исключительно турбомотор;
  • Никакой балки сзади, только многорычажка;
  • Полностью светодиодная оптика, как минимум головной свет;
  • Наличие ассистентов для водителя, как удержание полосы, адаптивный круиз и т.д.;

С момента принятия решения о продаже Шкоды до покупки Changan CS75 Plus прошло 2 недели. Успел покататься и на Атласе от Джили и на всех, кроме VX, Эксидах. И езде было что-то не то: или цена неподъемная или снаружи пионерка, а в пути пенсионерка.

В итоге попал в салон Чангана и 75 Плюс пришелся прям по душе во всем. Да не спортмобиль явно, моторчик всего 1,5 л, но тяги хватает во всех разумных режимах езды. Расстраивает, что в нем 167 л.с., что означает повышенный налог, но резвость на дороге как-то сглаживает эту неприятность.

Внешне меня подкупили реальные, не бутафорские, 4 патрубка выхлопной системы. Не знаю есть ли от этого польза, но ощущение «настоящего» автомобиля прям завоевало меня после этого.

В салоне нет практически нет глянцевого пластика, а в часто используемых зонах его вообще нет. Спинка заднего дивана регулируется в 3-х положениях, а среди удобств только одна розетка на 12В. В багажнике нет вообще ни крючков, ни петель. Обшит полностью пластиком, так что собирать пакеты из супермаркета по всему багажнику уже стало нормой.

Ассистент, следящий за выходом из полосы, вообще сходит с ума регулярно, поэтому могу смело сказать, что в условиях Санкт-Петербурга и области эта фишка мертворожденная.

Штатная мультимедиа не отличается реакцией мангуста, но и не тормозит. Просто всегда есть ощущение, что можно плавнее и быстрее.

В остальном машина мне нравится и не доставляет никаких проблем, в отличии от богоподобной Шкоды, которая начала мотать душу в первый же месяц эксплуатации.

sporty and extrovert design

From the side, the Changan then looks like a conventional SUV until you can see the taillights that are drawn far into the side, which are even more styled than those of a Lexus IS, but reminiscent of those of the Japanese sedan. At the rear, the show continues, because the third brake light mounted on the roof spoiler is in Formula 1 style and the four real exhaust pipes, which are not fake exhausts, as unfortunately known by many manufacturers today, ensure you Wow effect on the already sporty and stylish SUV. As is well known, the details make for a good and sporty design, because the basic shape of an SUV cannot be changed too much, and the scope is very small.

Motors completely sufficient for the 1,6-tonner

The 4,70m long, 1,87m wide and 1,71m high SUV is powered by a 1,5 liter direct injection gasoline engine with turbocharging or a 2 liter turbo petrol engine, which also has direct injection. The weaker version delivers 178 HP and 265 Newton meters of maximum torque, while the stronger version brings it to 233 HP and 360 Newton meters. The 2-liter turbo catapults the 1,6-tonner from 7,5 to 0 km / h in a very good 100 seconds and the propulsion only ends at 222 km / h. Equipped in this way, the new Changan CS75 Plus, which only has front-wheel drive, can also annoy a Porsche Cayenne Diesel on the highway a little.

Equipment at a high level

Just like the larger SUV coupé brother, the CS85 Coupé, the top version of the CS75 Plus is excellently equipped and not only has ESP, tire pressure control and a complete airbag set, but also an intelligent traffic jam assistant, which can be stopped and go-traffic can brake and accelerate independently, an intelligent cruise control system with automatic distance control, an automatic parking assistant and in the sportiest engine variant a red leather interior, which should underline the dynamic profile of the new SUV once again.

veritable competitor for established premium SUVs

Above all, with the larger turbo petrol engine, which produces 233 hp, the China SUV has become a veritable opponent for the European premium competition. In my opinion, the smaller engine variant makes no sense at all, since the smaller engine does not match the character of the vehicle. In terms of price, the new CS75 Plus sorts at around 30.000 euros including import costs, if you should consider bringing such a vehicle to Germany. If we receive more information in a timely manner, there is of course an update for this report. You will be informed if you simply use ours Feed subscribe to. Have fun watching the pictures and stay true to us!

Photos: Changan (Chongqing Changan Automobile Company)

Of course that had not been the case. Our tuning magazine has tens of thousands more tuning reports in stock. Do you want to see them all? Just click HERE and look around. Or are you particularly interested in manufacturers and vehicles from China? Then the following excerpt is definitely the right thing.

Changan CS75 Plus

«Tuningblog.eu» — we keep you up to date on the subject of car tuning and car styling with our tuning magazine and we present you the latest tuned vehicles from all over the world every day. It’s best to subscribe to ours Feed and you will be automatically informed as soon as there is something new for this post and of course also to all other contributions.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Автоэксперт
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: