Lamborghini lanzador 2024: представлен концепт первого электромобиля компании

К концу 2024 году все модели Lamborghini окажутся электрофицированными, те окажутся гибридами в той или иной степени Но чистый электромобиль выйдет только в 2028 году, а сейчас представлен его концепт - Lamborghini Lanzador

Electric sports car to be built from 2028

The concept car of Gran Turismo Lanzador follows in the footsteps of Lamborghini’s ‘Direzione Cor Tauri’ strategy. Its roadmap leads the design team to trail decarbonization and electrification, a mission the car brand first announced in 2021. Following the presentation of the V12 plug-in hybrid Revuelto, Lamborghini’s all-electric concept car Lanzador offers its fans an insight into the series model to be built starting 2028. 

Lanzador blends the technical elements of a sports car and the look of a vehicle that is drivable daily. As Lamborghini states, the concept car invokes a pure design combining ultra high-performance elements of the Revuelto super sports car and the animated versatility of an Urus. It would have an all-wheel drive that can handle corners well as it can adjust the power to its rear wheels as needed. It is also powered by a high-performance battery that gives it both power and a long driving range.

The design of the GT concept car Lanzador is inspired by spaceships. Mitja Borkert, Head of Design Lamborghini, describes the start point of the design process from the volumes of a super sports car, but taking it onwards to create a true pilot’s driving position, inspired also by the Huracán Sterrato. The car’s exterior design draws inspiration from iconic Lamborghini models like the Sesto Elemento, Murciélago, and Countach LPI 800-4. It features sleek lines that emphasize aerodynamics, and the car sits low to the ground with a roof height of about 1.5 meters.

rear view of the concept car

Без вины виноватые

Многие уважаемые специалисты утверждают, что ДВС рано списывать со счетов. Его можно совершенствовать, добиваясь лучшей экономичности и экологичности. Кроме того, электрокары с существующими технологиями пока несовершенны. Они хуже работают в экстремальных погодных условиях, им требуется развитая сеть электрозаправок, используемые батареи вредны для экологии.

Но развитые страны уже утвердили поэтапный план по снижению выбросов углеводородов в атмосферу. В них проживают наиболее платежеспособные граждане, поэтому автокомпании вынуждены следовать нормам закона. Слава богу, правительства пока оставляют лазейку с использованием гибридных силовых установок.

Компании Lamborghini, чтобы выжить, также требуется следовать в фарватере истории. Объективно говоря, она немного упустила время. Но, учитывая инженерный и производственный потенциал, своего покупателя найдет. Но надо предложить адекватный товар.

Here are the pros and cons of the Lamborghini Lanzador Concept:

Pros

  • Striking Design: The Lanzador boasts a mesmerizing and aerodynamic design that turns heads and makes a bold statement on the road.
  • Powerful V12 Engine: Its naturally aspirated V12 engine delivers an astounding amount of horsepower, providing exhilarating acceleration and top-tier performance.
  • Cutting-Edge Hybrid Technology: The incorporation of hybrid technology enhances both power and efficiency, catering to those who seek high-performance and environmental responsibility.
  • Precision Handling: The Lanzador’s all-wheel-drive system and adaptive suspension ensure precise and confident handling in various driving conditions.
  • Luxury Interior: The interior offers a blend of luxury and technology, featuring customizable options and an advanced infotainment system for a comfortable and connected driving experience.
  • Limited Edition: Its limited production run and customization options allow owners to create a unique and exclusive supercar tailored to their preferences.

Cons

  • Price Tag: The exclusivity and performance of the Lanzador come at a high price, making it inaccessible to many potential buyers.
  • Limited Practicality: Like many supercars, the Lanzador may lack practicality for everyday use, with limited cargo space and a low ride height that may pose challenges in certain situations.
  • Fuel Consumption: Despite its hybrid technology, the Lanzador’s V12 engine may still consume a significant amount of fuel when driven aggressively, resulting in high fuel costs.
  • Maintenance Costs: Owning a Lamborghini typically comes with high maintenance and repair costs, which can be a significant consideration for long-term ownership.
  • Limited Production: Its limited production run means that not everyone who desires a Lanzador may have the opportunity to purchase one, potentially leading to disappointment for enthusiastic buyers.
  • Driver Focus: While the driver-focused cockpit is a pro for enthusiasts, it may be a con for those seeking a more relaxed, passenger-oriented driving experience.

Power Unleashed: The Heart of the Lanzador

V12 Powerhouse

Under the sculpted hood of the Lanzador lies a V12 engine that embodies the essence of Lamborghini’s relentless pursuit of power. This high-revving marvel produces an astounding horsepower, propelling the Lanzador from 0 to 60 mph in just seconds.

Cutting-Edge Hybrid Technology

In an era where environmental consciousness meets high-performance, the Lanzador incorporates advanced hybrid technology. The electric motor seamlessly integrates with the V12 engine, providing an extra boost of power while reducing emissions. This dual-power system not only enhances acceleration but also contributes to a more sustainable driving experience.

Precision Handling

The Lanzador doesn’t just offer brute force; it’s also a precision instrument on the road. Its all-wheel-drive system, coupled with adaptive suspension and advanced traction control, ensures that every turn is executed with surgical precision. Whether you’re on a winding mountain pass or a straight highway, the Lanzador delivers an exhilarating driving experience.

Выглядит как Lambo

Дизайн Revuelto удачно сочетает в себе уже хорошо знакомые и новые элементы. Его пропорции и структура – результат эволюции ДНК Lamborghini. Низкий, клиновидный, визуальная масса которого сконцентрирована в задней части автомобиля. Но есть также множество новых деталей, самой яркой из которых является закрытые фары, установленные под капотом. Теперь он проходит по всей длине автомобиля спереди. Глава отдела дизайна Lamborghini — Митя Боркерт признался, эта деталь была вдохновлена супербайком Panigale, производимым Ducati – дочерним брендом Lamborghini.

Спереди также есть ходовые огни Y-образной формы, представленные на концепт-каре Lamborghini Sián 2021 года, а также пара сферических радарных датчиков, указывающих на значительный уровень технологического развития Revuelto. Сбоку преобладают огромные воздухозаборники за дверьми, которые стали визуально более агрессивными. Как и все флагманы V12, Revuelto имеет двери-ножницы, которые открываются вертикально вверх.

Верхняя часть V12 Revuelto видна через заднюю крышку двигателя. Это одно из основных требований, которое установил генеральный директор Lamborghini — Стефан Винкельман. В задней части автомобиля преобладают огромные выхлопные трубы с центральным выходом под динамичным элементом крыла. У нас пока что нет точного показателя прижимной силы, но главный технический директор Рувен Мор утверждает, что он больше, чем у Aventador SVJ в режиме с низким сопротивлением воздуха. Предположительно, это не менее 650 фунтов.

Заднее крыло улучшает прижимную силу на 33% спереди и на 74% сзади по сравнению с Aventador Ultimae.

Подробности

В Lamborghini прекрасно понимают, что будущее автомобилестроения связано с электрическими технологиями, однако пока компания не спешит давать своим существующим моделям полностью электрические версии. Они останутся максимум гибридными, тогда как для полноценного вступления в новый для себя класс производитель готовит отдельную модель.

Ее концептуальная версия уже готова – это Lamborghini Lanzador 2024. И как утверждает разработчик, полноприводная трансмиссия такого автомобиля будет вырабатывать более одного мегаватта. В пересчете на более привычные «лошадки» это равно, как минимум, 1341 лошадиной силе!

Внешний дизайн

Lanzador точно не похож ни на один другой электромобиль, представленный сегодня на рынке, хотя в нем безошибочно узнается Lambo с его “граненым” стилем. Нужно помнить, что речь идет о концепте, поэтому многое в элементах дизайна кузова авто следует считать условным.

Но здесь сразу предлагаются весьма необычные пропорции, высокий клиренс, выпуклые крылья и кажущийся очень небольшим кокпит. Также известно, что данная модель окажется весьма инновационной. Уже сейчас в передней части Lamborghini Lanzador можно увидеть некоторые элементы будущей радиолокационной системы, которая станет отслеживать динамику вождения и менять в соответствии с этим ездовые настройки.

Салон

Интерьер концепта Lamborghini Lanzador 2024 свойственен суперкарам, но здесь два раздельных экрана на передней панели, располагающиеся перед водителем и передним пассажиром.

Спортивный руль, «космическая» центральная надстройка, трехсекционная панорамная крыша и специальные кресла для истинных любителей безумных скоростей – здесь Lamborghini остается верное себе, хотя не факт, что многое из такого интерьера появится на серийных машинах. Впрочем, их выход запланирован не ранее 2028 года, поэтому то, что сегодня кажется футуристичным, спустя 5 лет может казаться обыденным.

Lamborghini Lanzador Production

Lamborghini plans to electrify its entire product range by the end of 2024. The company is investing over 1.9 billion euros in a four-year hybrid technology conversion. The Lanzador is the brand’s fourth model concept that will bridge the gap between the Urus and super sports cars. The all-electric four-door supercar is expected to launch in 2028 and will be manufactured in Sant’Agata Bolognese.

Looking to buy a Lamborghini? Check out used Lamborghini cars for sale in the UAE and new Lamborghini cars for sale in the UAE.

Also Read:

New Cars & Auctions At The 2023 Monterey Car Week

Zenvo Aurora Agil & Tur Hybrid Hypercar Unveiled At Car Week

Lamborghini Countach From The Movie Wolf Of Wall Street Up For Auction

Here’s a set of frequently asked questions (FAQs) about the Lamborghini Lanzador Concept:

Q1: What is the Lamborghini Lanzador Concept? The Lamborghini Lanzador Concept is a limited-edition supercar created by Lamborghini, known for its striking design, powerful V12 engine, and advanced hybrid technology. It represents the pinnacle of automotive engineering and performance.

Q2: What sets the Lanzador apart from other Lamborghini models? The Lanzador is distinctive due to its limited production run, bespoke customization options, and the integration of cutting-edge hybrid technology, making it a unique addition to the Lamborghini lineup.

Q3: What is the engine specification of the Lanzador? Under its hood, the Lanzador houses a naturally aspirated V12 engine, producing an impressive amount of horsepower, ensuring breathtaking acceleration and top-tier performance.

Q4: How does the hybrid technology work in the Lanzador? The Lanzador incorporates hybrid technology, which involves an electric motor working in tandem with the V12 engine to provide additional power and improve overall efficiency, offering both performance and environmental benefits.

Q5: Is the Lanzador suitable for everyday driving? While the Lanzador offers an exhilarating driving experience, it’s primarily designed as a high-performance supercar. Its limited practicality, including limited cargo space and a low ride height, may make it less suitable for everyday commuting.

Q6: What customization options are available for the Lanzador? Lamborghini offers a range of customization options for the Lanzador, including custom paint finishes, interior materials, stitching, and other bespoke choices, allowing owners to create a personalized and exclusive supercar.

Q7: What is the expected price range of the Lamborghini Lanzador Concept? The Lanzador is a high-end, limited-edition supercar, and its price is expected to be in the upper echelons of the automotive market, reflecting its exclusivity and performance.

Q8: Are there advanced safety features in the Lanzador? Yes, the Lanzador comes equipped with advanced driver assistance systems, including adaptive cruise control, lane-keeping assist, and emergency braking, ensuring both performance and safety.

Q9: How can I acquire a Lamborghini Lanzador Concept? Due to its limited production, potential buyers should contact Lamborghini dealerships or visit the official Lamborghini website for information on availability and purchase details.

Q10: When will the Lamborghini Lanzador Concept be available for purchase? Availability may vary depending on your location and Lamborghini’s production schedule. To get the most accurate information regarding release dates, it’s advisable to contact your local Lamborghini dealership or visit their official website for updates.

Тяжелый груз ответственности

Очень сложная миссия, фактически заключающаяся в перестройке производства, возложена на нынешнего главу компании Стефана Винкельмана. На недавней пресс-конференции он сказал, что перед коллективом стоит очень сложная задача.

Зрение падает с молоду: профессор-офтальмолог объяснил, как можно сберечь его Мне потребовалось два часа, чтобы сделать из картона люстру в спальню Сибиряк «оживил» 30-летний УАЗ: теперь авто нигде не сможет застрять (фото)

«Так как мы производим спорткары, значительное сокращение выбросов для нас является очень сложной задачей. Ведь речь идет не столько о снижении экологической нагрузки, сколько о сохранении производительности машин, поддержании имиджа автомобиля мечты. Нам предстоит изменить все, при этом ничего не меняя», — сказал Винкельман.

То есть преданные почитатели марки не должны заметить изменений в характере их любимых авто, несмотря на кардинальное изменение принципов работы. Возможно ли это? Вполне. Пример «Теслы» показывает, что благодаря особенностям работы силовой установки электрокары разгоняются даже быстрее спорткаров на ДВС. Поэтому с сохранением мощности и скорости проблем не будет.

Однако придется смириться с отсутствием звуковой и темповой отдачи. Гул мотора заменит свист ветра, ведь электрические машины ездят почти бесшумно. Возможно, в салоне поставят некий эмитатор звуков и характерной вибрации. Зато дизайнеры и конструкторы могут нивелировать минусы еще большими плюсами, предложив более высокий уровень комфорта и технического оснащения в сравнении с конкурентами.

Впрочем, время покажет. Пока в разработке находится вовсе не суперкар. По признанию Стефана Винкельмана, его команда работает над 4-местным авто наподобие Audi E-Tron GT и Porsche Taycan. «Это будет что-то более доступное для повседневной езды», — сказал руководитель. Но окончательная платформа пока не определена.

Промежуточным же звеном станут модели Urus, Huracan и Aventador, которые к 2024 году переведут на гибридную трансмиссию. Конечно, главной надеждой является суперкар будущего Lamborghini Electric Vehicles, или Terzo Millennio.

Подождите…

Поделиться с друзьями

Lamborghini Lanzador Interiors

The “Ultra GT” car, as Lambo calls it, features a futuristic-looking cabin. The driver’s cockpit includes a flat-bottom steering wheel riddled with all the buttons to control the car’s dynamics. The driver and the co-passenger are separated by a Y-shaped dashboard design that houses two large screens for both. 

Other Interior Features:

  • Center Buttons Console
  • Panoramic Glass Roof
  • Flip-up Red Push Button Starter
  • Traditional Sideways Opening Doors
  • Four-seat Layout
  • Front & Rear Boot Space
  • Type-C USB Ports
  • Ambient Lighting

Keeping in tune with times, Lamborghini has used sustainable materials for the interiors of the Lanzador. High-end Merino wool adorns the dashboard, seats, and door panels. Coloured threads are crafted from regenerated nylon/recycled plastic. Non-visible plastics, like foam in sports seats, are created from 3D-printed recycled fibres. Even the carbon fibre used is regenerated carbon – a two-layer composite material.

Transform and roll out

I was most interested in the Lanzador’s wild aerodynamics. Mohr explains that the mission of the Lanzador as a grand tourer that drivers will live with every day means you can’t just whack a big wing on the back like the Huracan STO, so his engineers went about hiding one of the most advanced active aerodynamics systems I’ve ever seen inside and underneath the EV’s silhouette. 

Motorized aerodynamic elements in the bumpers, front splitter and rear diffuser deploy in an instant to increase downforce as necessary. Louvers hidden under the hood draw high-pressure air from the wheel arches to reduce drag. Carbon-fiber strakes rise from either side of the rear skylight to guide air over or through the spoiler integrated into the rear decklid. Even the headlamps feature air guides that flow air over and through even more aerodynamic elements hidden on or under the hood.

Watching the Lanzador change from low-drag cruiser to high-downforce performer — aero bits deploying and the suspension hunkering down — is a bit like watching a Transformer do its thing, but Mohr was most proud of the next generation of Lamborghini’s Integrated Control software.


Enlarge Image

Active aerodynamic elements, like this integrated spoiler, are hidden throughout the Lanzador’s design.

Antuan Goodwin/CNET

Предыстория

Когда Илон Маск затевал проект по производству электромобилей Tesla, большинство специалистов в области автомобильного производства считали его затею прихотью, граничащей с аферой. Подумаешь – очередной стартап. Сколько их было и сколько прогорело?

Но неожиданно идея стала модной. Люди с достатком завалили молодую компанию заказами. Но старые автопроизводители по-прежнему не верили в успех «Теслы». Как можно наладить серийное производство автомобилей с нуля, не имея достаточного опыта и технологий? Это вам не конструктор на коленке собрать.

Но со временем акции Tesla выросли в сотни раз, а электрокары продаются сотнями тысяч ежегодно. Самое главное – именно Маск показал обычным людям и правительствам, что транспортные средства на электричестве — вовсе не игрушки. В итоге на фоне борьбы с вредными выбросами в атмосферу многие страны приняли программу по поэтапному запрету машин с двигателями внутреннего сгорания.

Technological Innovation Inside

Futuristic Infotainment

The Lanzador’s interior is a technological marvel. The infotainment system integrates seamlessly with smartphones and other devices, offering real-time navigation, entertainment, and connectivity. The intuitive touchscreen interface ensures that every control is at your fingertips, making the driving experience not just thrilling but also convenient.

Driver Assistance for Confidence

While the Lanzador is designed for exhilarating driving, Lamborghini hasn’t compromised on safety. Advanced driver assistance systems, including adaptive cruise control, lane-keeping assist, and emergency braking, ensure that you can enjoy the thrill of the road with peace of mind.

Lamborghini Lanzador Design

The Lanzador draws its design inspiration from some of the greatest Lamborghini models: the Sesto Elemento, Murciélago, and Countach LPI 800-4. The front is unmistakably a Lambo with its sharply-raked nose and sleek-looking LED headlights.

From the side, the 23-inch wheels, Gandini arches, the long sloping roofline and beef-up shoulder line at the rear define the essence of a high-performance Lamborghini. Italians have done a fabulous job at hiding the tall-riding stance of the car with the all-around cladding seamlessly integrating with the body of the electric supercar.

The rear of the Lanzador features hexagonal-shaped taillights inspired by the plug-in hybrid Revuelto, and a large diffuser compensates for the missing large radical-looking exhaust that we usually find on a Lamborghini.

Техническая начинка и характеристики

Первая полностью электрическая Lamborghini окажется полноприводной. Среди подробностей – примерный показатель мощности и количество двигателей – два или три, где задним колесам может даваться своя индивидуальная силовая установка.

Про «дальнобойность» авто разработчик говорить не готов, но утверждает, что на Lanzador появится аккумулятор, который будет отдавать приоритет производительности (читай – мощности и динамике), нежели большому запасу хода.

При этом требования к любому высокопроизводительному электромобилю сегодня таковы, что их все чаще покупают «на каждый день». А это точно заставит инженеров Lamborghini искать компромисс или, например, задействовать в конструкции кузова активные аэродинамические элементы, которые будут влиять на коэффициент сопротивления набегающего воздуха или скорость охлаждения тяговой батареи.

More than a megawatt

Behind the Lanzador’s genre-bending design is an incredibly flexible and customizable network of performance systems. At the concept’s debut, CEO Stephan Winkelmann hinted that we should expect more than a megawatt (over 1,341 horsepower) output through wheels via a full-electric all-wheel drive system. Lambo CTO Rouven Mohr later told me in an interview that the Lanzador will likely stick with two electric motors — rather than three or more — which the brand’s engineers feel is a sweet spot for power, packaging, weight and driving feel.


Enlarge Image

Lamborghini’s Mitja Borkert, CTO Rouven Mohr and CEO Stephan Winkelmann unveiled the concept at Monterey Car Week 2023.

Antuan Goodwin/CNET

Beneath the cabin lives an advanced battery pack that promises high performance and «long range.» Lambo isn’t disclosing range targets or capacity at this point in development, but Mohr says to expect battery tech and chemistry shared with other members of the Volkswagen Group.

Presumably there are other green bits, other than the batteries?

Like most electric cars, Lamborghini promises the Lanzador will push the boundaries for the green agenda, right down to the textiles used. The sustainable materials, all made in Italy and therefore saving on the delivery miles, range from Merino wool (er, sourced from Australian sheep…) to eco-tanned leather that uses recycled water from the olive oil industry. Even underneath the stuff you can touch is covered, as Lamborghini has used 3D-printed recycled fibres in the foam for the seats.

Synthetic fibres are made from recycled plastic and regenerated carbon is currently under development to see if carbon fibre can be made more environmentally friendly. Every manufacturer is promising this, but to see someone like Lamborghini engage with it is encouraging.

Более просторный интерьер

В компании Lamborghini прислушались к претензиям клиентов и учли их пожелания. И дело вот в чем. Все мы знаем комплекцию итальянцев — они худые и подтянутые. Чего не скажешь, например, об американцах с их фастфудом. А владельцев Lamborghini в Америке очень много. Итальянцы просто не закладывали достаточно места под пузико, которого у них нет ¯\_(ツ)_/¯.

Со слов многих клиентов, в большей степени американских, салон Aventador очень тесный. В новой модели Revuelto это исправили. За счет нового монокаркаса и конструкции крыши появилось на 26 мм больше пространства над головой и 84 мм дополнительного места для ног в сравнении с Aventador Ultimae. Пространство за сидениями так же увеличили и теперь появилось место для размещения багажа размером с сумку для гольфа. Плюс ко всему, итальянцы выделили несколько мест для хранения вещей (в Aventador их не было). Пара подстаканников в стиле Porsche, которые раскрываются перед пассажиром должна привести новых клиентов в восторг (но это не точно). Да, у богатых людей тоже есть барахлишко.

В салоне Revuelto есть три цифровых экрана. У водителя 12,3-дюймовый приборный блок и портретно-ориентированный 8,4-дюймовый сенсорный экран, подвешенный под вентиляционными отверстиями «Alien’s head» в центре приборной панели, которая служит основным пользовательским интерфейсом. Перед пассажиром также находится новый 9,1-дюймовый дисплей, который можно настроить для устрашения пассажира запредельно большими цифрами во время поездки.

Управление стеклоочистителями и указателями поворота было перенесено на лицевую часть рулевого колеса. Aventador был одним из последних суперкаров, в котором использовались подрулевые переключатели. От этого эргономичного решения отказались и теперь в Revuelto есть подрулевой переключатель от Audi для активного круиз-контроля. Диски управления на рулевом колесе управляют режимами шасси и трансмиссии, а также регулируемыми настройками аэродинамики и высоты дорожного просвета.

Lamborghini предлагает 400 вариантов окраски и 70 цветовых вариантов салона, а также выбор кожи и микрофибры Dinamica.

Lamborghini lanzador is inspired by spaceships

Inside, the design follows Lamborghini’s ‘feel like a pilot’ philosophy and has a futuristic, spaceship-inspired layout. While it is a 2+2 GT, it offers more versatility by allowing the rear space to carry sports equipment or luggage. There is a hidden trunk in the front and a spacious rear compartment with adjustable seats, and it has slim headlights inspired by the Countach LPI 800-4 and hexagonal-shaped taillights. Inside the car, the driver sits low, almost like in a jet, and it uses design elements like the large Y-shaped center console.

By the end of 2024, Lamborghini wants to electrify every model in its lineup. It is ready to spend more than 1.9 billion euros over a four-year period switching to hybrid technology. The idea behind the fourth model, the Gran Turismo Lanzador, is to create a refined ‘laboratory on wheels’ for environmentally friendly materials in addition to a technical demonstrator. The concept car aims to lead Lamborghini’s segment starting in 2028 all the while inherently upholding the brand’s DNA and carrying Lamborghini’s legacy of more than 60 years into a new era.

Lamborghini Lanzador was unveiled during the Monterey Car Week on August 18th, 2023

the concept Gran Turismo signals Lamborghini’s electrification roadmap

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Автоэксперт
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: