VW Golf 8.5: specs and engines
UK variants are to be confirmed, but VW has announced Life, Style and R-line trims for the Golf hatch and estate as well as a refresh of the GTI and GTE.
For the standard Golf hatchback and estate, there is a range of engines available. There are two TSI petrols (113bhp and 148bhp), two mild hybrid eTSI petrols (113bhp and 148bhp), two diesels (113bhp and 148bhp) and an eHybrid version generating 201bhp.
The eHybrid model features a 19.7kWh battery pack and e-motor as well as a 1.5-litre turbocharged petrol engine, and claims around 62 miles of electric-only range is possible. Then there’s the GTE plug-in hybrid. It, too, claims up to 62-miles of e-range, but benefits from 268bhp. Both the eHybrid and GTE PHEVs can be charged at up to 11kW on AC chargers and now up to 50kW via DC fast chargers.
GTI fans will be pleased as the potent 2.0-litre turbo engine has seen a power boost to 261bhp, but only a seven-speed DSG auto is listed in the engine specifications, marking the end of a manual Golf GTI.
After more punch? A facelifted GTI Clubsport and refreshed R will be on the way later in 2024.
LIVE UPDATE 17/2/21 // OEM+ Development
Thanks to the 3D scanning advancements we have been able to push on really quickly with some sample air box lids and a 3D printed back hose.
We are prototyping two types of the lid, one based on the OEM style to retain that uber-subtle OEM look and one based around our Carbon Series shape, which features a much smoother design to optimise airflow.
This is a style that is proven on our Volkswagen Golf MK7 (MQB) platform and so we were able to set to work straight away with it on the MK8 GTI.
- Actually kinda like the red. You?
- OEM filter. Soon to be replaced with a Revo design.
- We’re sampling two types of air box lid.
- OEM GTi lid.
- 3D printed test fit lid.
- Revo (top) Vs OEM.
We will be heading to our external testing facility to flow test both very soon to get some scientific results.
The increased diameter bore at the back of the lid (where the back hose connects to) is less restrictive than the OEM alternative, therefore allowing more air to be fed to the turbo. More air equals more power potential. And, as soon as we can get into the ECU, our software engineers will be able to make the most of all that extra airflow.
Turbo Time
We have also been able to press forward with the turbo muffler delete and machined turbo inlet to suit the new turbo that’s used on the MK8 GTi.
- Shiny bits. Also functional
- Increased diameter back hose to the turbo.
- New GTi Revo turbo muffler delete.
- OEM Vs Revo size.
- More air = more power potential.
- Machined turbo inlet for smoother air flow.
We’re pressing forward quickly with this project and will have another update for you soon. We’re working on some more 3D printed test parts and we have some more upgrades going on the car very soon.
Check back here for updates.
3D printing underway.
Значительное увеличение диапазона PHEV
Мы частично рассмотрели некоторые новые элементы интерьера и экстерьера на основе рекламной кампании, которую VW опубликовала на выставке CES в Вегасе в начале этого месяца, поэтому мы вернёмся к этим элементам через минуту и сначала посмотрим что там с линейкой трансмиссий. Диапазон начинается с пары мягких гибридных версий на основе бензинового мотора 1.5 TSI, один мощностью 116 л.с., а другой – 150 л.с., оба под маркой eTSI и работают с передними колёсами через семиступенчатую DSG. Если вы хотите эти двигатели с шестиступенчатой механической коробкой передач, вы потеряете технологию мягкого гибрида и букву «e» из значка eTSI, но мощность останется прежней.
Далее идут PHEV, и если вы следили за презентацией новых европейских VW Tiguan и Passat, вы поймёте, что будет дальше. Базовый подключаемый модуль eHybrid выдаёт те же 204 л.с., что и раньше, в то время как более спортивный GTE развивает 272 л.с., оба подключены к шестиступенчатой DSG и крутят передние колеса. Мощность GTE увеличилась на 27 л.с. по сравнению с прошлогодним вариантом, но более интересным является значительно улучшенный запас хода PHEV. Ёмкость батареи увеличилась с 10,6 кВтч до 19,7 кВт (а скорость зарядки с 3,6 кВт до 11 кВт, чтобы идти в ногу), увеличив дальность хода на электротяге с 61 км до 100 км.
Дизель по-прежнему присутствует, хотя VW не предприняло никаких попыток улучшить ни один из двух доступных вариантов. Базовый 2.0 TDI развивает 116 л.с. и спарен с шестиступенчатой механической коробкой передач, а более мощный TDI на 150 сил подключен к семиступенчатой DSG. Как и все Гольфы, доступные на старте, оба исключительно переднеприводные.
Технологии интерьера делают один шаг вперёд и один назад
Дорестайлинговый Volkswagen Golf VIII постоянно критиковали лишь за одну вещь, с которой VW срочно пришлось решать вопрос до рестайлинга, то теперь всё будет иначе. Годами Гольфы хвалили за простые, логичные и интуитивно понятные органы управления, но восьмая итерация отказалась от этой концепции, приняв на борт комбинацию чрезмерно чувствительных кнопок на рулевом колесе, запутанной системы меню на информационно-развлекательном экране и ужасных ползунков управления климатической системой, которые даже не подсвечивались ночью.
Решение VW заключалось в том, чтобы заменить сенсорные кнопки на руле старомодными жёсткими клавишами, установить новые сенсорные экраны планшетов (10,4 дюйма на базовых моделях, 12,9 дюйма на более дорогих моделях), обновить графику и структуру меню, а также подсветить ползунки управления температурой. Обновлённая компоновка экрана разделяет центральный дисплей на две области над и под основным содержимым: настраиваемую верхнюю панель для ваших любимых функций и фиксированную нижнюю панель, которая предоставляет место для кнопки домой и лёгкого доступа к элементам управления климатом. Европейские модели поставляются с голосовым помощником, работающим на базе ChatGPT.
Вы также можете выбрать конфигурацию 10,2-дюймовой цифровой панели приборов в классическом режиме с двумя круглыми колодцами или же прогрессивный вариант с плиточным отображением, а поклонники технологий оценят новообретённую способность Golf парковаться и выезжать из парковочных мест с помощью смартфона, а ещё опциональные светодиодные фары IQ.Light.
Изменения дизайна: моргнёте и не заметите
Важно осознать, что новый Volkswagen Golf 2025 года – это всего лишь фейслифтинг Golf восьмого поколения, а не совершенно новый автомобиль, но даже с учётом данного замечания визуальные изменения на первый взгляд невероятно тонкие. Присмотритесь внимательнее, и вы можете увидеть, что передние фонари имеют более прямые линии и имеют только один выступ на нижнем крае
Базовые автомобили получают узкий нижний воздухозаборник и большой бампер в цвет кузова, в то время как GTE и GTI теперь имеют два небольших когтя, диагонально входящих в сетку их впускного отверстия. Ещё одним новшеством для европейского рынка является подсвеченный логотип VW, который делит поперечную световую полосу, а в дополнение к этому модели добавили новые цвета и дизайн колёс.
LIVE UPDATE 3/3/21 // Bilstein Evo S & RF0 Alloys for the MK8 GTI
So while we’re busy working away on some further hardware parts for the car it was time to get it sitting, handling (and looking) a little better.
Let’s face it – there’s always room for plenty of aesthetic improvement over the factory-spec look. Well in our opinion anyway.
Ready for more upgrades?
Why Bilstein?
To improve the ride quality, handling and ride height we’ve opted for a set of Bilstein Evo S ‘street’ suspension. These allow a ride height drop of up to 70mm (not that we’re going that low on ours).
Evo S also boasts improved ride comfort over the factory suspension, too, with fixed damper settings designed for “sporty handling” say Bilstein.
For us, Bilstein is always the number one choice. Our Volkswagen 7R sits on the more track-focused Bilstein B16 set-up, while the MK8 GTi is more road-biased making the new Evo S perfect for what we need. Also finished in this stunning new grey colour.
- Designed for performance road driving.
- Fixed-rate damping.
- Bilstein Evo S.
- Old Vs New.
- Building. Chin up.
- Stunning finish.
- Handling transformation incoming.
- The best!
- How low to go?
- Shame to hide them away.
Straight forward install in our HQ Performance Centre with a few alterations at the end to adjust the ride height as preferred, with roughly a 30mm drop over factory.
Wheel & Tyre Upgrade
In addition to that, we fitted our ‘lucky’ MK8 GTI out with a brand new set of our 18” RF0 Flow Formed alloy wheels and 225/40ZR18 Nankang NS-2R tyres. These are spec’d to give the perfect fitment without spacers AND thanks to the Flow Forming technology the rims are super-light.
- Distinctive.
- Fitted & balanced in-house.
- RF0 Flow Formed – big weight saving over OEM.
- Stronger. Lighter. Stiffer.
- That bronze really works.
- No stud and nut kit here. Yet
- Yes?
- Torque’d.
Big Weight Saving
Placing both the Volkswagen OEM GTi wheels on the scales and the 18” RF0 it soon becomes apparent just how much of a saving! The RF0 rims are 2.75KG lighter EACH (per corner), giving an 11KG total ROTATIONAL weight saving – that’s huge. And something you’ll really be able to feel on the road..
- 8.90KG for the RF0. Big weight saving.
- 11.65KG for the OEM rim.
- “Are these scales broken?”
The more performance-focused tyre will also add additional stability (due to the stiffer sidewall) and improved dry weather grip over the OEM-spec Bridgestone.
Of course the final step before taking it out on the open road is to get the geo done and the alignment dialled on our in-house equipment.
What A Difference!
What a difference a drop makes! Not to mention a set of stunning (we are biased of course) 10-spoke rims. A vast improvement over the OEM set up.
Next up will be some more 3D printed parts to compliment the larger diameter air box lids that we are currently testing. Stay tuned…
What do you think to the ‘NEW look’ then?
Volkswagen tears covers of its new Mk 8 Golf GTI, manual gearbox returns
28 Feb 2020
By CALLUM HUNTER
LESS than a week out from its global debut at the Geneva motor show, Volkswagen has revealed the GTI, GTD and GTE performance variants of its new Mk 8 Golf, though only the former will make it to Australian shores.
Due to arrive in the first quarter of next year, the new Golf GTI will be powered by the same turbocharged 2.0-litre four-cylinder petrol engine as its predecessor, meaning it will wade into the hot hatch battle with the same 180kW of power and 370Nm of torque as before.
Drive will be fed to the front wheels via either a six-speed manual transmission or an optional seven-speed dual-clutch automatic with a limited-slip differential coming as standard.
Few other mechanical details have been revealed about the iconic hot hatch other than VW executives promising it will be “much more dynamic and even more agile”.
For reference, both the current Mk 7.5 GTI and its hotter R cousin utilise a Macpherson strut suspension setup up front while a multi-link independent arrangement takes care of things at the rear.
Both the diesel-powered GTD and plug-in hybrid GTE models share the same underpinnings as the new GTI, but neither of them are on the agenda for Australia according to Volkswagen Group Australia after it dropped the GTD in 2009 and its move to focus on all-electric cars rather than hybrids.
Style-wise the new Mk 8 features an almost entirely new front end with narrow, downturned LED headlights creating a more serious and sinister looking demeanour either side of the drastically narrowed grille, now sporting two continuous LED light strips along its top edge.
Adding to the impression of intent is a gaping lower air intake – finished in a black honeycomb pattern – which is both taller and wider than before, effectively spanning the entire front bumper.
Five integrated LED fog lights (optional) are housed at either end of the mesh grille, a styling feature VW describes as “unmistakeable” in conjunction with the new headlight and upper grille light arrangement.
Inside occupants will find the iconic checked pattern on the new sports seats has been retained while a new leather multifunction sports steering wheel greets drivers with the classic three silver spokes also making a return.
Local pricing and specification are both yet to be confirmed, though the current Mk 7.5 GTI currently retails from $46,690 plus-on road costs and comes as standard with keyless entry and push-button start, adaptive cruise control, Adaptive Info Display digital dash, smartphone mirroring, Bluetooth, rain sensing wipers, Emergency Assist, driver fatigue detection, manoeuvre braking, traffic jam assist, autonomous emergency braking, park assist, reversing camera, blind spot monitoring.
Last year Volkswagen sold 14,355 Golfs nationally, down 24.7 per cent on 2018’s total sales but still accounting for 9.5 per cent of the sub-$40,000 small car segment.
Things are not off to a great start in 2020 either with 1119 units sold ending January, accounting for 10.8 per cent of the segment and down 9.1 per cent year-on-year.
25th of February 2020
21st of February 2020
7th of February 2020
17th of January 2020
25th of October 2019
24th of July 2019
The GTI’s Tech-Heavy Mk8 Remake
The GTI I drove was as familiar as an old friend—I’ve now driven all eight generations, and owned three GTIs—but smartly made over in style, tech and performance. Parked side-by-side with a Mk7 GTI at a Massachusetts trailhead, the 2022 model flaunts multiple advantages, with only a few oversights.
The GTI’s signature red grille strip still underlines its performance heritage; it’s now illuminated with red LED’s that connect slim LED headlamps, recessed into a creased hood. A finely drawn radius for the bumper’s leading edge plays up its bulldog underbite. Fog lamps form an “X” shape behind black-honeycomb mesh in the newly aggressive lower intake grille, wrapped in a wing-like black border. Brake calipers are bright red, side skirts are wider, and sharp LED taillamps bracket the sculpted tailgate, with dual chrome exhaust outlets below.
It’s the familiar, chore-friendly GTI—with a nominal 1-inch stretch in length, and 0.6 inches in wheelbase—but in a nipped-and-tailored suit. Versatility includes a back seat that accommodates even tall-and-burly dudes (headroom being especially vast), and cargo space that rivals many small crossovers.
The GTI’s signature, plaid-fabric seats remain standard, but the car’s cabin is decisively reworked with all-digital displays and a streamlined dash and console. Volkswagen
Interior changes are more dramatic, with VW going whole-hog into the 21st century. All-digital presentations include a 10.25-inch driver’s instrument cluster with configurable gauges, including full-width map views. A 10-inch touchscreen appends to the driver’s display. Two tiers of ambient light, in a choice of 30 colors, glow from recesses in the dash and doors. A head-up display is among tech options.
The new touchscreen might be controversial. VW jettisons every traditional knob and button it can, in favor of black, capacitive touchpads and sliders on the steering wheel and dash that command almost every function. These controls can be off-putting at times, including Sport and Off modes for electronic stability control that are buried behind digital walls like some Egyptian treasure. (Seek these at your peril, in a submenu for “brakes”). The learning curve is steep, but I ultimately made peace with the system.
A slenderized dashboard and center console make the GTI feel more spacious up front. That streamlined console trades a traditional, jutting automatic for a discreet, well-shaped toggle for the seven-speed, dual-clutch DSG automatic transmission. (A six-speed manual transmission remains standard, to the relief of GTI lovers). The electronic shifter also works better than many of its hiccupy type, finding Drive or Reverse the first time, every time. A wireless charger occupies a lidded console cubby, with a pair of USB-c connectors.
The GTI’s tall, traditional automatic shift lever makes way for a well-shaped toggle switch for the seven-speed, dual-clutch DSG automatic transmission. Volkswagen
The GTI’s trusty, plaid-fabric seats get a more-subdued pattern: more Burberry British, but enough to please your inner Scot. Leather will be optional. Those seats keep the GTI’s upright, ergonomically sound driving position, generous bolsters and long-distance comfort. Yet their bulky integrated headrests create blind spots when you swivel your head for a peek.
In other letdowns, the GTI is known for steering wheels that would be appropriate in German luxury cars costing double the price. The newly dimpled, flat-bottom steering wheel is fine, but not as rich and grippy as the leather-wrapped wheel in older models.
The VW also defaults to having all safety systems on at start-up—a philosophy driven by regulations, but vexing for drivers who don’t want to shut off lane-keeping or other electronic nannies every time they take the wheel. This hot hatch deserves real metal paddle shifters versus rippled plastic wafers. Yet the GTI keeps its finely crafted, just-this-side-of Audi vibe. As ever, it feels more grown-up than rival boy-racer hatchbacks, including the excellent Honda Civic Si and Hyundai Veloster N.
The GTI has always been roomy and practical, with upright ergonomic seating, and the Mk8 is no exception. Its sport seats bring an upright, ergonomic driver position, all-day comfort and robust bolsters. Volkswagen
Технологии
У мультимедийной системы есть возможность выхода в интернет. Реализовано это дело с помощью eSIM — технологии, пока доступной в России в очень ограниченном количестве.
Также за доплату можно установить адаптивный круиз-контроль IQ.Drive, который поддерживает скорость вплоть до 210 км/ч. Тут будет подруливание и даже управление автомобилем. Но вот автопилотом назвать эту штуку нельзя — автомобиль яростно завопит и остановится на обочине, если убрать руки с руля более чем на 15 секунд.
Восьмое поколение Golf получило систему Car2X. С её помощью автомобиль может «общаться» с другими машинами в радиусе 800 метров. Если, конечно, в них реализована подобная штука. Но, скорее всего, нет: Golf VIII стал первым автомобилем с Car2X в Европе. Да и для полноценной работы нужны сети 5G. Но начало положено, и это главное.
В дорогих версиях автомобиля в качестве ключа зажигания и для отпирания дверей и можно использовать смартфон. Причём владелец может поделиться всеми необходимыми данными с другим человеком.
Также ключ является чем-то вроде слепка данных о владельце. Поясню: у вас есть восьмой «Гольф», но по каким-то причинам вы садитесь за руль другого восьмого «Гольфа». Автомобиль подсасывает из облака данные о положении кресла, зеркал и других параметров, которые вы обычно устанавливаете в своей машине.
APR ECU Upgrades
- Delivers up to 328-375 HP with 391-427 FT-LBS (Stage 1)
- Delivers up to 345-392 HP with 391-428 FT-LBS (Stage 2)
- Max gains of +63-105 HP and +96-129 FT-LBS at the wheels (Stage 1)
- Max gains of +76-122 HP and +96-131 FT-LBS at the wheels (Stage 2)
- HP gains as high as 25-47% over stock at the wheels (Stage 1)
- HP gains as high as 34-57% over stock at the wheels (Stage 2)
- Torque gains as high as 35-47% over stock at the wheels (Stage 1)
- Torque gains as high as 35-50% over stock at the wheels (Stage 2)
- Supports 87 AKI, 91 AKI, 93 AKI, 100 AKI, 104 AKI, and E60-E85 fuel grades (Stage 1 & 2)
- Supports 87 AKI or 91 AKI fuel grades (APR Plus)
- Ethanol support with no additional hardware required (Stage 1 & 2)
- Factory term limit matching limited powertrain warranty (APR Plus)
- Makes more power with more mods without a new reflash
- Makes more torque with our TCU upgrade
- Standing RPM soft limiter increased
- Left-foot braking / brake boosting added
- Speed limiter removed
- Auto Start/Stop defaults to your last picked option
- Properly rescaled performance gauges
- Properly rescaled boost gauge
- Linear throttle mapping
- Flat torque mapping
- Optional torque limited mapping available for manual transmissions
- ECO mode limits output to further promote fuel savings
- No additional hardware or software required
- Supports standard bolt on modifications and TCU upgrades
- Optimized thermal management and additional protection
- Optimized high-gear LSPI protection and turbocharger protection added
- Free lifetime updates
- Direct OBDII port flash (No ECU removal required)
- 30 day money back guarantee
Что изменится?
Изменения заметны не сразу, но при ближайшем рассмотрении выясняется, что фары возле решетки стали уже. В целом, кластер имеет более плоскую форму и перенастроенные светодиодные дневные ходовые огни, а внутренняя компоновка кажется другой. В другом месте Volkswagen применил обманчивый камуфляж, чтобы частично скрыть нижний воздухозаборник модели, которая выглядит как более дорогая комплектация, но не R-Line.
Volkswagen Golf 2024.
Источник фото: motor1.com
Мы не помним, чтобы раньше видели эти роскошные двухцветные колеса, и похоже, что задние фонари искусно замаскированы, чтобы скрыть элементы стайлинга. Однако форма и размер остаются неизменными. К сожалению, похоже, что немецкий автопроизводитель полон решимости сохранить поддельные насадки выхлопной системы до конца ICE Golf, который неизбежно наступит рано или поздно.
Беглый взгляд снизу автомобиля показывает независимую заднюю подвеску, а это означает, что этот автомобиль имел мощность не менее 150 лошадиных сил, поскольку более слабые модели привязаны к торсионной балке из-за мер по сокращению затрат. Также будет подключаемый гибридный GTE, который, возможно, получит больше мощности и обновленную батарею для увеличения запаса хода на электротяге. Дизельные варианты будут включать 2,0-литровый турбодизель мощностью 116, 150 и 200 л.с. 2,0-литровый двигатель с турбонаддувом по-прежнему будет использоваться в спортивных моделях GTI и R, которые доступны в США.
Volkswagen Golf 2024.
Источник фото: motor1.com
Интерьер не был сфотографирован, но ранее сделанные шпионские снимки показали, что Golf 2024 года получит гораздо больший сенсорный экран в том же духе, что и недавно представленные Passat и ID.7.
The Fastest GTI Yet
The GTI still rides VW and Audi’s MQB platform, but a host of changes heighten the driving experience. Those include stiffer springs, reworked suspension hardware, a standard adaptive suspension—with a range of 15 firmness settings—and a limited-slip differential.
The stellar, turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine, also shared with several Audi models, takes full advantage. There’s 242 horsepower and 273 pound feet of torque, up from a respective 228 and 258 in the 2021 model. It’s a long way from early GTI’s, including the 110- and 137-horsepower outputs of GTIs from the 80s and early 90s.
The 2022 model’s on-paper gain of 14 horsepower feels like sandbagging. The new GTI feels palpably stronger than the Mk7, including a zero-to-60 sprint of about 5.5 seconds, nearly half-second quicker than before.
With this much thrust going to front wheels alone, judicious throttle application is necessary to avoid torque steer in first or second gear; torque steer being the tendency of powerful front-drive cars to squeal tires or yank the steering wheel in a driver’s hand. It’s one reason why the even-more-powerful Golf R adopts AWD.
More than ever, the GTI wants to go fast, and fairly demands its driver play along. That includes sports-car levels of grip from high-performance tires on standard 19-inch alloy wheels. Reworked disc brakes are spectacularly strong and tireless, even after perspiring backroad workouts. The GTI always steered smartly, but again the bar is raised, including a Sport setting that’s beautifully weighty and direct, yet pleasingly light around town. Drivers can select among multiple performance modes for the powertrain, steering, sport exhaust, stability control, even the brakes and adaptive cruise control.
Although we haven’t sampled it yet, enthusiasts can expect the all-wheel drive Golf R to offer a similar feel to the GTI but with more power and more grip. Volkswagen
Despite its compact size, the GTI is a born Autobahn car, gliding so serenely that it sometimes seems to hover over the pavement. Closer to home, on Connecticut’s roller-coaster Merritt Parkway, the VW romped past slower cars with laughable ease, its turbo whistling and its four cylinders emitting an urgent rasp. The VW also delivered roughly 33 highway mpg in gentle highway driving and 29 mpg even at an 80-mph average speed.
The 2022 Mk8 goes on sale in the U.S. in the third quarter. Its price remains a mystery, but only a modest price bump is expected in this money-conscious segment. The current, 2021 GTI starts from $29,690, and peaks at $37,940 for an Autobahn edition. A new price floor of about $31,000 is a likely target, about 4 to 5% higher than before.
Lighter to the touch
Even though it’s a new car, somehow Volkswagen makes you feel that it’s always an evolution with subtle tweaks. Like an old friend back from a holiday with a new haircut, the Mk8 is sharper and cleaner, but still the loveable rogue you remember.
The difference now is that the GTI has no lesser-specced buddies to share the showroom with, as VW Middle East has dropped the other Golfs from the range to focus on SUVs, namely the Touareg, Teramont, Tiguan and the new T-Roc. The lone exception will be the top-shelf Golf R arriving late in the year for those who need their all-wheel drive fix.
So while the basics are taken from the Mk7, including the same MQB platform, under its new panels, the suspension and powertrain have been tweaked and the nose feels more direct thanks to an aluminium front subframe lighter by three kilograms, and a lighter rear subframe taken from the previous Clubsport S.
Revamped interior and exterior features
The cabin houses a new infotainment system and a digital dash.
The interior is, however, completely revamped with a new infotainment system, improved connectivity and a full digital dash that creates a minimalist environment. It looks great, but it takes time work out how to dive through sub-menus to find what used to be a button on the console. For instance, there’s no volume knob, but instead a sliding capacitive function that gets sensitive to sweaty or greasy fingers.
Sadly, the familiar dimpled golf-ball-like shifter of the manual didn’t make the cut and instead the new GTI features a stubby shifter similar to the new Porsche 911 to select Park, Forward or Reverse from the standard, seven-speed DSG auto, which is then operated via paddles behind the wheel.
The reality is that we love manuals and talk about them fondly, but no one buys them, so the DSG is for everyone.
Like its predecessors, the new GTI wears tartan on the seats and sports red accents throughout the cabin, while there’s a modern twist to the traditional red stripe across the grille that is now emphasised by a full-width LED light.
The new GTI also has a large roof spoiler, bespoke 18-inch wheels, a wraparound front splitter, a black full-width honeycomb lower air intake that houses distinctive five-spot foglamps, LED matrix headlights, subtle sill extensions, a rear diffuser and twin exhausts.
Экстерьер
Внешний вид нового «Гольфа» выполняет сразу несколько важных функций.
Первая функция: показать, что это, собственно, «Гольф». На первый взгляд может показаться, что изменений тут совсем немного. Однако у нового автомобиля новая задняя стойка, более покатый капот, новые формы фар и фонарей. Но в целом преемственность поколений видна невооружённым глазом.
Мы посовещались и пришли к выводу, что главная проблема нового «Гольфа» с точки зрения дизайна — более покатый капот. Выглядит непривычно и, кажется, не очень пропорционально. Особенно если смотреть сбоку:
Однако новая форма капота снизила аэродинамический коэффициент Cd до 0,275 с 0,29 у прошлого поколения, что должно играть благоприятную роль на расходе топлива и ускорении. Это вторая важная функция.
Но вообще посмотрите на корму:
Задняя часть просто топ! Кажется, это лучшая задница для модели из всех существующих. А ещё тут очень крутые диски.
Так что не такой уж и страшный новый Golf. А уж в версии R-Line в более агрессивном обвесе выглядит вообще топово:
На самом деле, Volkswagen попала в заложники популярности модели — Golf входит в топ-7 самых продающихся автомобилей в мире. Какие-то революции в дизайне чреваты потерей доли рынка, что не очень хорошо. Поэтому в дизайне не так много изменений
И это относится к третьей важной функции
Да и сейчас все силы компании отправлены на разработку электрокаров линейки ID. Так что условная экономия тут тоже играет роль.
Механический ряд Volkswagen Golf 8.5
Переходим к разделу о двигатели, эта версия 2024 года имеет обычную дизельную и бензиновую механику, бензиновые микрогибриды и подключаемые гибриды.
En дизель Блок 2.0 TDI по-прежнему будет присутствовать с мощностью 115 и 150 л.с. Традиционные варианты бензин будет использовать двигатель 1.5 TSI мощностью 115 и 150 л.с., оба варианта также доступны с микрогибридная система при наличии коробки передач DSG.
Тем временем спорт Volkswagen Golf GTI увеличивает производительность известного 2.0 TSI до 265 CV.
Наконец мы находим две гибридные версии с подключаемым модулем. Тот, известный как электронный гибрид развивает 204 л.с., в то время как Гольф GTE Его мощность возрастает до 272 л.с. В этом случае, батарея улучшилась и выросла, с мощностью быстрой зарядки до 50 кВт и общей мощностью 19,7 кВтч, которые позволяют подключаемому Golf проехать около 100 километров в режиме с нулевым уровнем выбросов.
Железо
Автомобиль построен на платформе MQB, ставшей основой седьмого поколения Golf’а. Как и с дизайном автомобиля, тут произошла небольшая эволюция. В итоге при равной базе автомобиль стал на 26 мм длиннее, на 1 мм шире и на 36 мм ниже своего предшественника. В зависимости от комплектации, восьмой «Гольф» потерял от 35 до 70 кг веса.
Новый «Гольф» на старте получил аж восемь разных силовых установок:
- Трёхцилиндровый 1.0 TSI представлен в двух вариантах: на 90 и 110 л. с.;
- Четырёхцилиндровый 1.5 TSI на 130 и 150 л. с. Этот двигатель получил прежний «Гольф»;
- Турбодизели TDI 2.0 на 115 и 150 л. с. Для самой мощной версии доступен полный привод 4Motion;
- Гибридные TSI 1.4 с электродвигателем и батареей ёмкостью 13,4 кВт·ч. У базового Golf eHybrid суммарная мощность составляет 204 л. с., а у Golf GTE — 245 л. с.
- В 2020 году появится TGI-версия с 1,5-литровым мотором, выдающим 130 л. с. Этот Golf будет работать на природном газе.
Бензиновые версии на 110, 130 и 150 л. с. можно оборудовать дополнительным 48-вольтовым электродовеском. Таким образом автомобили станут «мягкими» гибридами. Такая опция доступна только с «роботом» DSG. Электродвигатель будет помогать на первых секундах разгона, а также включать двигатель в рамках «старт-стоп» и рекурперировать энергию. Это всё поможет экономить порядка 10 % топлива по циклу WLTP.
Правда, до России доберётся только два двигателя. И это старые 1.6 MPI и 1.4 TSI.
На выбор покупателям предложат два варианта трансмиссии: семиступенчатого «робота» с двойным сцеплением или шестиступенчатую «механику».